måndag 29 juni 2009

Bebisnamn.

Igår efter bad och avlämning av extradotter hos modern gick jag och M och tog en öl. Eller ja. Jag suktade efter en öl men drack en sur jävla cola och åt oliver i stället.

Sen pratade vi bebisnamn.
Pojknamn är det svåraste för oss. Helt uppenbart också när M lös upp och hade kommit på "det perfekta" killnamnet. Han sa att jag "inte hade hört det här innan, inte på ett barn i alla fall".

Higgins.

Ja hans förslag var på riktigt Higgins.
Sen sa han att han inte ville berätta varifrån han fick det men att det var riktigt coolt i alla fall.

M är av typen som alltid går att övertalas så efter en kort men skarp tillsägelse avslöjade han att det var efter Magnums butler.

- Efter Magnums butler? Och det är tufft tycker du?
- Ja men alltså.. han är faktiskt inte butler han är mer rådgivare till Magnum.
- Jaha?
- Väldigt coolt.

Det blir alltså inte Higgins på nån unge i det här hemmet.
Ett annat av hans favoritkillnamn är Ralf. Eventuellt tar jag över hela namnbuisnessen själv.

23 kommentarer:

Hälsporren sa...

Hahaha! Lycka till! En vän till mig vill att hans son ska heta Ansgar. På fullaste allvar.

Medelklassman sa...

Efter de där namnförslagen kanske det tyvärr är så illa att du borde kolla lite på ensam vårdnad?

Fredrik sa...

Det där med namn är übersvårt. Eftersom vi hade så svårt med pojknamn den här vändan och jättelätt med flicknamn så är det naturligtvis en pojke i ugnen. Vi klurar fortfarande.

mama sa...

Hahaha. Vill veta dina förslag också ju!

Josefine sa...

hälsporren: hahaha... ansgar.. ja det är ju tämligen ovanligt i alla fall. vilket är en klen tröst för barnet som i så fall tvingas bära namnet.

30+: ja det ser dåligt ut. det gör det. higgins är ju uppenbart ett namn som inte ens borde få klassas som ett namn. att döpa ett barn till det är samma sak som att säga "vi hatade dig från den första stund vi såg dig, därför gav vi dig namnet higgins som kommer leda till mångårig mobbing samt att du troligtvis blir seriemördare".

doktoranden: ja skitsvårt! tjejnamn och ett par unisexnamn har vi kommit på men killnamn är en svår grej.

mama: jag kan säga att det inte är några namn som ens är i närheten av det idiotiska som higgins innebär i alla fall. håller dem hemliga tills vidare... men de dyker upp vad det lider!

Margherita sa...

Vad sägs om Axel, Sixten eller Adam?

Eller som min då treårige bror ville att jag skulle heta: Flurt.

Jonas Salomonsson sa...

Jag tycker att Eros är det optimala namnet på en kille, min egen son fick dock inte heta det, inte ens i andranamn...

Caravaggio sa...

The Commodore

anja sa...

Glenn? Alla heter Glenn i göteborg ;)

Åsa sa...

Var det inte så att Higgins var Magnums arbetsgivare?
Hälsningar Tant Skrivapånäsan

Anique sa...

Moahahaha. Higgins. Herremingud, det är ju riktigt riktigt illa. Tur att du inte låter dig övertalas lika lätt.

Larsson sa...

Kanske nåt bibliskt?
Typ Onan.

LillaGrå sa...

Haha, känner igen det där... B tjatade en massa om "Mac". Jag bara McDonalds, MacGyver, Macintosh... osv. Dummaste förslaget ever. Efter typ 9 månader säger han att det var ju bara ett skämt. Hmmm...

Men killnamn är faktiskt svårt! Storasystern ville ha Bosse eller Pelle. Det blev det ju som bekant inte:)

Heidi sa...

Higgins.. men det heter en bekant till mig i efternamn (maken som hette så och hon tog namnet då de gifte sig. Han är typ.. irländare eller något).


Så. Öh. Nä.

Anonym sa...

Skönast namn nånsin har ju en snubbe i SD; Kjell-Åke Stoneblaster. Förvisso inte förnamn men haja grejen.

Anonym sa...

Fast grejen är ju att han i serien heter Jonathan Higgins. Minns hans dobermanpinschrar Zeus och Apollo.

Anonym sa...

Hittade den här tjusiga målningen av Higgins på nätet.

http://media.gamerevolution.com/images/misc/image/higgins.jpg

Sophie sa...

haha gud så underbart! higgins! det värsta är att jag visste på en gång varft namnet kom ifrån. det visar att jag varit hemma arbetslös och gravid alldeles för länge :)

mikebike sa...

alma: visst är det underbart :)

Internal server error sa...

Är inte det en maträtt? Skotsk, typ? Eller blandar jag ihop det med nåt?

Googlade, och det är ju haggis rätten heter. Inte så långt ifrån.

Bettan sa...

Higgins är ett hundnamn!
Beowulf?
Frank-Alfred?
Buster?
Siv-Carina?

Anonym sa...

Great post. I was checking constantly this blog and I
am impressed! Very helpful information specially the
last part :) I care for such information a lot.
I was seeking this certain info for a very long time.
Thank you and good luck.

Here is my blog: anti cellulite treatment

Anonym sa...

Hello, i think that i saw you visited my weblog so
i came to “return the favor”.I'm attempting to find things to improve my site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

Here is my web-site; cellulite treatment cream