onsdag 24 juni 2009

Min snälla kropp.

Idag älskar jag min kropp. Den är så bra. Den gör inte ont någonstans. Det är underbart! Älskar att inte ha ont. Det här hoppas jag håller länge länge till i den här graviditeten. Stort Tack till mina rygg- och magmuskler och min "blygsamma viktuppgång" som jag tänker fira med godis denna ensamkväll.

Efter att ha sprungit runt på stan i fem timmar var jag inte sugen på att gå in på Hemköp för att handla kattmat. Men jag gick in i alla fall. Jag skulle bara ha kattmat. Sen gick jag ut därifrån med bigarråer, hallonjuice (I love you Brämhults), persikor och nektariner men ingen kattmat. Jag är besviken på min hjärna nu.

Har just börjat på Joyce Carol Oates "Älskad, saknad" och herre gud vad hon är bra. Jag har enbart läst 21 sidor men vojne vojne vad fantastiskt det är.

8 kommentarer:

Anique sa...

det låter mumma. kanske ryssland kan äta nektariner istället? jag vet en katt som var tokig i gurka.

j.c.o alltså. har inte läst den. men Blonde är ju helt fantastisk. tog mig igenom Dödgrävarens dotter förra sommaren, och den var inte lika kul (alldeles för lång, och därtill ja rätt så... ointressant). var lite nyfiken på hennes dagbok som kom ut här i dagarna, men efter att ha läst recensionerna är jag inte lika sugen längre. men det kanske är din bok jag ska läsa istället då.

Josefine sa...

ja jag hoppas att han kan det för jag har noll lust att gå ut igen. men jag måste. han tittar på mig med hundögon. han verkar inte nöjd med torrfodret.

jag har också hört att dagboken är lite tråkig men den har jag varit sugen på.

vill vill träffa er snart! när kan ni? när ska ni iväg? stella är väldigt sugen på att träffa olle också!

Anique sa...

picknicka till helgen?

Anne sa...

Läste "Fallen" förra sommaren och tyckte att den var okej men ingen bok jag längtar efter att läsa igen. Läser "Blonde" nu. Vilka böcker av Oates skulle du rekommendera?

LillaGrå sa...

Har nu läst igen en del på din blogg efter min semester - alltid lika underhållande. Du är både smart och rolig du, Miss Muffin!

Josefine sa...

anique: ja perfekt idé tycker jag!

anne: jag har inte läst så mycket av oates så jag kan inte ge dig några direkta tips. jag höll i "fallen" men bestämde mig till sist för "älskad, saknad" - hade hört lite varierande åsikter om den andra.

lilla grå: åh tack vad glad jag blir! vilken komplimang! :)

Daniel sa...

Känner medlidande med din kisse.

Josefine sa...

haha... ja det gjorde jag också. han hade torrfoder så han var inte döende eller så. men jag traskade iväg och köpte kladdmat eftersom jag vill att han alltid ska ha det bästa (den lille bortskämde skitungen).