lördag 23 maj 2009

Ännu en ljuv lördag

i renoveringens tecken.

Den här gången är jag förvisso ganska sysslolös. Jag gav mig på bården men den vill tydligen väldigt gärna sitta kvar på den hiskeliga väggen som M i detta nu slipar fri från den förhatliga tapetklister+sand-blandningen. Det kommer nog bara att ta hela dagen samt det mesta av morgondagen.

Inom någon vecka ska väggarna vara vita.
Först ska vi bara spackla slipa spackla slipa spackla slipa.

Sen ska det upp en himmel bakom sängen.

....

Imorse hade M foglossning.
Det har inte jag haft.
Sen stod han framför spegeln och dividerade med sig själv om huruvida han har större mage än jag (och om han kanske ska införskaffa ett så kallat bump band).

Eventuellt 1: är han skengravid.
Eventuellt 2: är han något för egocentrerad.

2 kommentarer:

LillaGrå sa...

Du det låter som om det är en tuff graviditet - för M alltså ;) Undrar hur ont han ska ha vid förlossningen och vilken smärtlindring han vill ha?

jonna sa...

skit i m's krämpor och skaffa ett bumpband (jag vill knappt använda ordet, det låter så töntigt) till dig själv. jag hade ett sånt och det var deluxe. jag behövde inte köpa en endaste mamma-tröja.