lördag 9 maj 2009

Så himla bra då.

Jag hann tänka lite paniktankar om hur jag ska vara för att lära vårt barn om empati och humanism och bli en stark och snäll liten person.

Sen såg jag på aftonbladet att det är lugnt.
Mår man illa under graviditeten (inte nu längre!) får ungen högt IQ. Nu kan jag luta mig tillbaka.
...
ja jag vet att högt iq inte alls behöver ha något samband med intelligens eller känsla för rättvisa och jämlikhet men man kan väl få drömma lite.
...
det här är alltså ingenting jag fäster vikt vid på riktigt. tycker mest att det låter fjantigt.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Oj då, mina stackars barn har isåfall inte fått så mycket i pallet.

Anonym sa...

oj. konstigt. revidering.
jag och min sambo har båda ca. 130... och ingen av våra mammor mådde illa ens en minut. så nu räknas det alltså inte längre som vi har högt iq..utan lågt.
ja, alltid ska man lära sig nya saker och perspektiv. så är det ju.
men då kanske jag plötsligt blev en ödmjuk humanist istället - man vet ju aldrig - så kanske har jag ändå vunnit på något vis...

LillaGrå sa...

Då borde vår bebis vara superintelligent! Tjoho! Men hur skulle illamående och IQ kunna höra ihop? Men jag ska inte ifrågasätta det som talar till min fördel ( = bra motto).

Hälsporren sa...

Tur att det blir ett intelligent barn - vi behöver inga flera som skriver trångsynta saker på Flashback (syftar på ditt tidigare inlägg).

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

hmm måste vara därför jag är så jättesmart då..mamma var ju konstant spysjuk under hela tiden hon väntade mig, haha