fredag 29 maj 2009

Mike Fisk?

Imorse låg vi i sängen och diskuterade namn till barnet.

Mestadels var det namn som var fruktansvärda. Vi har kommit fram till ett par namn som känns möjliga och kanske tusen som skulle vara roliga men taskiga mot barnet. Dallas är ett namn som M gärna skulle ge ett barn. Jag vill det inte lika gärna kan man säga.

Sen påminde jag M om att han en gång pratade om att byta namn till Bill Fisk (ett namn vi såg i eftertexterna till någon film och tyckte var jättetufft). M gick genast loss. När M går loss innebär det att han kisar, pratar ur mungipan och väser på engelska. Det är aldrig svenska när han ska vara "tuff". Så började det:

"Hey my name is Mike Fisk".

Jag tittade i taket.

Sen fortsatte han med att säga någonting i stil med

"I'm gonna show you what pain is".

Jag fortsatte att titta i taket och försökte förtränga det jag just hört.
Sen gick jag och actionhjälten Mike Fisk upp och åt frukost.

15 kommentarer:

Dallas the Cat sa...

Hahaha! Stenhårda namn. Jag gillar speciellt ett av namnen, hade nämligen en katt som jag döpte till just Dallas :)

Mats sa...

Jag tycker att barnet ska heta Lillemats. Funkar på måda kön.

mats sa...

båda kön

Sassy sa...

Haha, Fisk var ett tufft namn, fast det kanske gör sig bäst i eftertexterna till en film...

Niklas har kommit med förslag på namn till en eventuell son: Conny eller Glenn. Efter de förslagen tyckte jag det var bäst att överlämna namnpåhitt till mig...

kram

Josefine sa...

dallas the cat: haha.. vad roligt! vi hade faktiskt dallas uppe som namn på vår katt också. minns faktiskt inte varför det inte blev det. troligtvis ville m spara det till eventuellt barn.

mats: Lillemats är ett jättebra namn faktiskt! Jag skriver upp det på listan.

sassy: haha.. jag jag tror också det. conny eller glenn... hahahaha... ja då är det nog bäst att du tar över det uppdraget. kram!

Mr Elway sa...

Vad som helst utom -y namn funkar bra.

Josefine sa...

ja namn som slutar på -y alt. -ie är helt uteslutna. är du laddad inför bruce nu?

Tinalinatiny sa...

Kan hålla med om att y-namn inte är ok. Så länge det inte är Harry. Om det inte hade varit för katten Harry vi har hemma hade jag lätt kunna döpa en son till det :)

mikebike sa...

harry är bra. och billy är med bra!

Dallas the Cat sa...

Hairy är också fint om det blir en hårig sak :D Men annars är Dallas givet!

Den där Andreas sa...

Namn som låter bättre på engelska än på svenska faller också bort antar jag. Bruce på svenska blir ju mer Brus eller Hugh som kommer att uttalas Hugg.

Personligen tycker jag att Andreas är ett fint namn.

Moped med snor i tanken sa...

Visst är Harry ett bra namn. Här vill jag dock påminna om att modern till kommande barn är bördig från Halland. HaRRRRRÖY låter det då. Måttligt charmigt. "Harrrröy! Nu kommer du och ätör mat! Jag sägörrr inte till dig fler gångörr!" Vi ses in the morning kids!

Robbelibobban sa...

Eller varför inte Glen-Kenneth?

Caravaggio sa...

Jag har alltid tyckt att Jones Kusi-Asare är ett förträffligt namn.

Nipe sa...

Piotr? Sergev? Bubka? Så att det passar ihop med Ryssland?