måndag 4 maj 2009

Några små tecken på att man är tillsammans med någon som börjar bli gammal:

Personen i fråga

* använder ordet "oskick" i en allt större utsträckning.
ex: [upprört] Vilket oskick.. frallorna är för mjuka den här gången!

* (åker runt i en familjebil: Nissan) ser en person på gatan med dreadlocks och har en utläggning om hur ofräscht detta är.

* märker inte längre att trafikljusen slår om till grönt och blir därför ständigt tutad på. I går hände det i Linné två gånger inom loppet av en minut. Nu får jag sitta och stirra på trafikljusen och tala om för personen när det är dags att gasa. (För det mesta orkar han inte ens köra utan sitter hellre bredvid och pekar med hela armen för att visa vart vi ska trots att jag uppenbart vet själv.)

* säger "nej men Elefantmannen ser han väl inte ut som!" när jag ironiskt kommenterar en person som jobbar på ICA som att han ser ut som Elephant man.

* drar upp kalsonger farligt högt över höfterna

* drar emellanåt fyndiga gubb-skämt
....
personen i fråga hör av sig efter att inlägget publicerats och anser att det är ett oskick att skriva att han drar 031-skämt och att jag genast måste radera detta. så på sista punkten. personen ifråga tycker att det är ett oskick att dra 031-skämt och anser sig alltså inte göra detta.

17 kommentarer:

Medelklassman sa...

Hohoho, han är ju värre än jag. (Göttar mig.)

Anonym sa...

Börjar han bli grinig också? ett typiskt tecken. ;-))

Johan I Majorna

Josefine sa...

30+: haha.. ja det tror jag säkert!

johan i majorna: ja när han inte får sin tupplur på eftermiddagen blir han det.. :)

Jo tjena sa...

Haha jag märker av samma saker hos min pojkvän. Speciellt det där med frallorna!

Tinalinatiny sa...

Nu vet jag vad som väntar med andra ord, haha.

Anonym sa...

Hahaha. Vilket galet och bittert ord "oskick" är. Jag som saknar allt vad uppfostran heter brukar ofta få utskällningar av kärringar i blått hår att ; "... det där var verkligen ett oskick..." Men aldrig, aldrig, aldrig av min kära pojkvän.

Josefine sa...

jo tjena: gör du!!? shit jag är alltså inte ensam om att ha en kille som måste tafsa på frallor och har väldigt bestämda åsikter om hur de ska kännas!

tinalinatiny: haha... ja vänta du bara... !!

maria byström: haha.. vad roligt att uppröra tanter så där! m har inte sagt det till mig än men jag räknar med att det kommer!

Jo tjena sa...

det är ett helt projekt för R att köpa en fralla! Dom får inte vara för mjuka eller för hårda (då kan dom vara sega eller smuliga), helst ska dom vara bakade samma dag men dom får inte vara helt nybakade (för då kan dom också vara sega). Han får andnöd när jag rycker på axlarna och slänger ner några frallor i korgen utan att känna och klämma på dom i all evighet.

Är våra pojkar bröder tror du?

Josefine sa...

oh mother! där har vi ju en kopia på m. herre gud. jag trodde att det var gubbfasoner som m var helt ensam om. alltså ibland försöker han tvinga mig att klämma på bröden innan. flera gånger har han tagit ut frallor jag lagt ner i påsen och lagt tillbaka och sedan letat upp "bra frallor" själv. SKAMMEN! skönt att ha en syster i detta.

Jo tjena sa...

jag har slutat handla frallor med r. Han får göra det själv, jag står inte ut med skammen när han börjar muttra om att det inte finns några bra frallor och klämmer på varenda fralla han kan komma åt.

ska vi starta en stödgrupp?

Josefine sa...

let's do it!

Jenny sa...

Oskick! Mycket bra ord, det ska jag börja använda oftare. (jag är också över 30)

mama sa...

Hahaha. Du är rolig!

Anonym sa...

Du lyckades skämma ut mig ordentligt idag! Satt på ett "viktigt möte" med en massa människor jag aldrig träffat förr och när det blev för segt gjorde jag min bloggkoll. Tryckte på Elephant man-länken givetvis. Hade inte en tanke på att det kunde automatstarta en video och att volymen på datorn var på max... Jag höll på att sjunka genom jorden. Fy dig att inte förvarna!
/En som måste vara anonym

Josefine sa...

jenny: ja gör du det! men jag skulle nog rekommendera dig att vara lite mer sparsam med det än vad m är. det går öht inte att ta honom på allvar längre. han tycker att allt som andra gör är ett oskick.

mama: tack! :)

en som måste vara anonym: haha... neeej! förlåt! synd att det inte filmades. hade varit en underbar scen. själv hade jag dött på plats eftersom min sociala fobi inte tål sådana uppmärksamhetschocker.

a sa...

Hahaaa! Ja, min kille han hade på sig riktigt fluffiga militärkalsonger i går, som var alldeles för stora.

"Vilken tur!", utbrast han. "Jag trodde jag slängt dem allihop!" (efter att jag kommenterat att de inte var så sexiga...) "Det är så luftigt och skönt", fortsatte han. Då kunde jag bara inte med att säga att jag tyckte han skulle göra sig av med dem och använda sina foxy Salmingkalsonger istället. Han var ju så glad... Högt upp i midjan! Haha.

Jag vill gärna vara med i eran stödgrupp (som du nog förstår)!

Kram på dig!

Josefine sa...

hahahahaha.... vet du vad... min kille har också såna. det var de första underkläder jag såg honom i. att det blivit bebis i magen ändå får man väl betrakta som nåt slags mirakel!