torsdag 7 maj 2009

Die blaue Augen.

Nicht så blå (varning: Youtube-klipp) längre. Snarare röda och lila och svullna.

Ligger i soffan och tycker synd om mig själv. Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Vid halv 12 sa de. Jag ser suddigt. Hela världen är som ett Diana-foto ungefär. Inte så roligt alls.
...
Update 11.04:
Det ringde en apa från vårdcentralen. Det var jobbigt att skriva in mig. Det var jobbigt att ge mig tid. Jag borde gå ikväll istället trots att jag två eller tre gånger förklarade att jag kommer vara ensam hemma med barn då. Då blev hon sur för det. Sen suckade hon trött över att till slut behöva ge mig en tid. Sen la jag på och började storgråta för det gör så jävla ont och jag ser suddigt och hon var en fruktansvärt otrevlig människa. Hatar när vårdpersonal behandlar en som en gnällig idiot.

12 kommentarer:

anja sa...

Hej
Har "smyg" läst här ett tag nu. Grattis till bäbis i magen och hoppas att du snart mår bättre!

Sassy sa...

Tråkigt med ögat och synd med vår date, men vi får ta det en annan dag, på måndag kanske? Då är jag ledig.

Hoppas det går bra på VC och att det inte sitter en massa gubbar och hostar på dig i väntrummet!

kram

Hälsporren sa...

Nämen, vicket jädra bemötande på VC! Hur är det möjligt? Man undrar ju. Skam på henne, säger jag!

Tinalinatiny sa...

Åh, stackars dig! Hoppas verkligen att du blir bättre snart.. Är det ögat alltså?

Kram.

Anique sa...

Stackars dig. Och vilka dårar det finns, på spårvagnar och även i det offentliga. Men vad är det för nåt? Ögoninfektion? Låter jobbigt.

Tack för klippet. Mycket bra låt! Men Lou Reed. Han ser ju ut som en riktig it-nörd(?) och då menar jag inte it-nörd på ett hippt sätt, utan mer "datakille" á la åttiotal. Brillorna verkar också något tonade... jösses. Men han kommer ju undan med det, det gör han.

Krya på dig!

Sassy sa...

Men vilken jävla käring! Så får man inte bete sig mot sjuka människor som bara vill ha en läkartid! Hoppas det gick bra när du väl kom dit.

Vi kan bestämma en ny date när du är mindre förvirrad!

kram

Honey sa...

jag ger mig aldrig på vårdcentralen eftersom de verkar tycka allt de måste göra där (boka tider, prata med patienter, överhuvudtaget ta hand om patienter) är så sjuuukt jobbigt. axessakuten är min bästa vän. det kan bli en del väntetid, visst, men förmodligen inte så mycket värre än att vänta på telefon från vc. så rekommenderar det om det skulle behövas någon mer gång.

t.b.f.t.e. sa...

Jag hatar också sånt. Jag hade ont i magen som in i helvetet för ett tag sen och ringde upp. Hon tipsade mig om att inte göra någonting alls. inga tabletter, ingenting. Jävla idiot. Jag bestämde mig själv för att knapra lite tabletter och då kändes det bättre. Att man ska behöva vara sin egen läkare är trist. Men kanske på modet.

Rosa Hemmet sa...

Hello!
Jag hatar oxå att ringa till vårdcentraler, de är sällan trevliga och får en att känna sig helt otroligt dum som bara vågar gå och bli sjuk på det viset. Man kan ju inte ro för att det är så jävla kul att vara sjuk så man helst skulle vilja ringa dem varje dag, det är det dom vet. Att man ringer mest för att det är kul, inte för att man måste.. yeah right. Vilka småroliga öron alltså, som avslöjar trötthet. mina öron skulle vara röda jämnt och de skulle lysa oxå. Sover jämnt för lite.

Tjohej

Sassy sa...

Vila ögonen (och resten av dig) ordentligt, så får vi ses när du är bra!

kram

Mr Elway sa...

Åk till ögonkliniken på Mölndals sjukhus ist om det är ögat som fular sig. De är bra.

Josefine sa...

anja: vad roligt! och tack!

sassy: nä det var helt tomt den här gången faktiskt! skönt. kram

hälsporren: ja det gör man verkligen. speciellt när jag kom dit och såg att det inte var någonr usning direkt..

tinalinatiny: tack! idag är det lite bättre! ja det är ögonen. usch. läskigt.

anique: ja det var en rolig liten ögoninfektion. de luxe. kan tydligen bli värre om man är på smällen. lou redd ja.. nej han ser verkligen inte klok ut nu för tiden. men bra är han fortfarande. och tack!

sassy: som tur var var läkaren välidgt trevlig i alla fall.

tiggerr: ja vad är det med dem? det är inte första gången jag blivit otrevligt bemött just i telefon eller reception på vårdcentral.

tbfte: men då går jag till dig nästa gång det är något fel istället! du verkar ha en mer avslappnad inställning till vård!

rosa hemmet: ja det lär dröja innan jag går dit igen. jag är iofs aldrig sjuk i stort sett som tur är.

mr elway: ja det ska jag göra nästa gång om det är något. nu var det bara en liten ögoninfektion så jag fick utskrivet salva efter att ha träffat läkaren i ca 2 sekunder och idag är det något bättre (även om jag fortfarande ser misshandlad ut och därför inte kan visa mig ute).