fredag 22 maj 2009

Taggad av Fia.

Rules:
1. Answer the questions on your blog
2. Take away one question you don't like and add a new one
3. Tag 5 other people

1. Which perfume do you use?
She Wood från DSQUARED.

2. Song of the day?
Janey don't you lose heart

3. What's for dinner today?
Jag vet inte än. Kanske indiskt?

4. Today's highlight?
Umgås med M, kramas, pussas, äta mat, titta på film, duscha och somna sked.

5. What whould you really like to learn?
Behärska nervositet och social fobi.

6. What was the last thing you bought?
Smokingkavaj och två linnen.

7. What's your most important goal at the moment?
Att ha en fin och bra graviditet. Känna mig tillfreds.

8. What do you think of the person who tagged you?
Fia är fantastisk på alla sätt. Snäll, rolig, smart, snygg och skitcool.

10. What's the colour of your eyes?
Blå. I rätt ljus väldigt blå. Ibland gråblå.

11. If you could change something with yourself, what would that be?
Att mina knän skulle återuppstå som nya. Att jag inte skulle tycka att det är så jobbigt att prata med nya människor. Ha ett grundmurat självförtroende.

12. If you could be anywhere in the world for the next hours, where would that be?
I sängen med bok, M och kaffe. Om jag var tvungen att åka någonstans (vilket jag inte orkar just nu för jag har sprungit runt och skådat det sorgliga utbudet av mammakläder) skulle jag vara på Aruba.

13. What do you find important with your friends?
Att de är pålitliga, empatiska, förstående, smarta, roliga och bra.

14. Who would you like to meet sometime?
Linna Johansson. Jag skulle vara jätterädd för henne men jag skulle vilja vara kompis med henne. Hon är så smart.

15. What's your dreamjob?
Forskare tror jag men vem fan vet.

16. What's your favourite piece in your wardrobe?
Mina pyjamasar. Mina klänningar. Mina kjolar med hög midja som jag inte kan ha längre (skit!).

17. Do you have any favourite shoes?
Ett par vinröda högklackade stövletter, ett par knallröda högklackade pumps, ett par grå högklackade lacksandaletter, mina jättesköna löparskor.

18. 3 things that make you smile?
Min familj, Råa skämt om barn, När M kör luft-bassplayer naken.

19. What's your favourite song at the moment?
Asha Ali - Hurricane

20. What's your favourite tv-series?
Six feet under, första säsongerna av Nip/Tuck, Kalla fötter, Melrose place (så besatt jag var av det för några få år sedan när det gick i perfekt repris när jag kom hem från föreläsningar om Zygmunt Baumann, Luce Irigaray, Foucault, Bourdieu och annat som gjorde att man behövde en liten hjärn(död)paus.

21. What are you wearing at the moment?
Pyjamasbyxor och vit långärmad (genomskinlig upptäckte jag när jag såg mig i en spegel i en affär) tröja.

22. What's your favourite sweets?
Salta sillar, center, plopp, salta lakritsfötter (kom tillbaka in i mitt liv - var är ni?), Cowboystång, hockeypulver salt såklart, blåbärsbumlingar och lite annat. Men inte mint. Aldrig mint.

23. Who's your role model in life?
Hmm.. svårt. Starka intelligenta personer.

24. What is the last film you saw?
Hmm.. ja vad kan det ha varit för något? Eventuellt var det "A complete History of my Sexual Failures". Funderar på att se "Orlando" nu innan vi ska ut och äta. Men det orkar jag nog inte heller. Jag ska sova den ljuva graviditetseftermiddagssömnen.

Eftersom jag är blyg vågar jag inte tagga någon.

6 kommentarer:

Honey sa...

om det är okej så självtaggar jag mig och gör listan på min blogg. jag är helt väck i huvudet för tillfället och har ingen inspiration, men har lite bloggångest och känner att jag borde göra ett inlägg. kändes som om det här var på en lagom avancerad nivå då :)

Josefine sa...

ja vad bra! gör det!

Sandra sa...

Vilken fråga la du till och vilken tog du bort?

Josefine sa...

Det var en fråga om favoritmodeller som jag bytte till favoritskor.

Sassy sa...

Haha, jag trodde att jag hade missat en fråga om skor först!

Kul att du gjorde listan!

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp till jobbet imorgon. Ser fram emot tisdag då jag är ledig och får träffa dig!

kram

egarcia sa...

Det ska komma en re-make på Melrose Place snart!! Eller en fortsättning kanske det är, med lite av de gamla skådisarna och lite nya. Som den nya 90210. =P