måndag 18 maj 2009

Att offra sig för sin syster.

Jag hade tänkt inleda den här veckan på ett något nyttigare sätt än hur helgen fått passera. Nu ringde dock min syster på tåget och sa att hon var sugen på att gå till Egg n' milk. Jag ger upp direkt. Klart ungen ska ha pannkakor.

Igår såg jag och M Louis CK's "Chewed up" och det är någonting som händer när han pratar om barn. Det är som att hela mitt inre krampar ihop och dör av skratt. Igenkänningsfaktorn är i stort sett total. Han är bäst på att prata om barn. Helt klart.


9 kommentarer:

Jo tjena sa...

Haha honom älskade jag!

Medelklassman sa...

Helt otroligt. Jag känner igen allt. ALLT! Jag måste få lägga upp det här på min blogg, schyssta?

Josefine sa...

jo tjena: haha.. jag med. igår kissade jag nästan på mig när jag såg hela showen..

30+: ja gör du det! du borde verkligen se hela chewed up också då. och shameless. där är en del om hans barn. bara träffsäkert allting.

Medelklassman sa...

Speciellt det där med maten alltså. Man sitter där, och maten står på bordet och kidsen trycker kanske i sig en halv morot och dricker vatten som kameler. Då får man (läs jag) hålla igen för att inte koleriskt vråla: Äääääät annars dör ni! Vafan, jag har lagat mat i en timmeeee.....

Josefine sa...

haha jag vet man blir galen! vid sådana tillfällen har det också skrikits saker som "jag älskar korv" om det då är korv som ska stå på bordet... "jag vill ha tusen korvar". ja så tänker man ju att då äter hon väl åtminstone en då. eller kanske till och med två. och sen slutar det med att hon sitter och äter rostad lök eller något annat meningslöst och säger typ "nä men jag gillar inte korv så mycket faktiskt". nähä. laga mat själv då nästa gång unge.

Anonym sa...

Hehe- jag har just satt i mig plättar ;-)

Sassy sa...

vad kul, det ska bli så roligt att se er lägenhet när jag vet hur mycket ni har grejat där!

Mm, pannkakorna på Egg & Milk är inte att leka med!

kram

Tinalinatiny sa...

Himla roligt. Jag kan dock tänka mig att det är 100 gånger roligare när man har barn själv.

Sassy sa...

Du är utmanad på min blogg!