onsdag 20 maj 2009

Jaha det är en sån dag.

Jag skulle slicka igen ett kuvert och skar mig på överläppen.
Hur går det till? Det svider.
Jag hade förvisso inte druckit kaffe än då den lilla nesliga olyckan skedde men ändå!

Fast det var värre för M som var hemma med S ensam igår. Hon ville vara vaken tills jag kom hem (hon lyckades inte). Hon sprang upp till M för att få vatten. Senare kom hon upp för att "det var nåt på fingret". M undersökte saken i mökret men kunde ej avgöra vad det var. Han bestämde sig för att lukta - FEL val. Det var bajs. Hon hade kliat sig i rumpan. Han skrek "Det är ju bajs S!" Hon skrattade nöjt och sa ja.

Barn alltså.
Väldigt gulliga.
Väldigt äckliga.

13 kommentarer:

Jo tjena sa...

Haha S verkar vara rätt så förtjust i bajs.

Medelklassman sa...

Å fy fan.

Nipe sa...

Min son kom in till mig med en massa choklad runt munnen. Undras var han har hittat det tänkte jag mikrosekunden innan jag inser att det inte var choklad...
Ja, barn kan ju vara hur äckliga som helst!

Lallis - liv och leverne sa...

Hahaha, underbart äckligt och något som jag också har varit med om.
Ja.. inte JAG alltså;)
Men min flicka gjorde likadant en gång. *s*
Att slicka på kuvert och skära sig, förresten; det är riktigt svidande.

Kram Lallis

Sassy sa...

Haha, skrattade hon på ett nöjt sätt också? Jag kan tänka mig det...

Jag har också skurit mig på ett kuvert och en gång när ajg skalade ett kokt ägg skar jag mig så det blödde!

Kan du på eftermiddagen imorgon? Jag ska gå bredvid på ett annat boende och trodde att jag bara skulle vara där till lunch, men det verkar vara 16 som gäller...

kram

Tinalinatiny sa...

Åhå vad äckligt! Hahha.

Sassy sa...

Vad synd!
Hm, jag jobbar varje dag fram till måndag nu, suck...Men vi kan väl höras i helgen och försöka bestämma någon dag nästa vecka?

kram

anja sa...

Blä så äckligt! Tur att jag har så väluppfostrade ungar ;)

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Hahahahaha! Åh herregud! Är det sånt här man har att väna sig... :D
Kram

Anonym sa...

Det var det värsta. Gör barn så ;-)

Sandra sa...

Haha, very classy!

Sassy sa...

Hm, våra tider går inte riktigt ihop... På tisdag är jag dock ledig hela dagen, så då kanske?

Mia sa...

Det där var dock bara äckligt >.<