lördag 16 maj 2009

Blandade foton: april och maj.

Vi promenerar över bron till Hisingen och tillbaka igen.

S:et och jag äter glass. Hon tar två tuggor och är sedan "mätt". Har aldrig
hänt tidigare när det gäller sötsaker.

Jag och M åker till Hallandsåsen med min familj och promenerar.
Vi spenderar en helg i stugan i Mellbystrand. Vi grillar grönsaksspett.
Vi läser böcker.
Ryssland vilar i solen.
"Hårdingen" i nalleinneskor läser "hård" bok.
Vi hänger hos Helena och Ola i deras kolonistuga. Fotosession de luxe.
Gunnebo slott med mina föräldrar. S får ha sin såpbubblemaskin ifred för sin pappa en kort stund.
Sen kissar hon på hans skor när han ska hjälpa henne i kissa
Sticker hemåt med sitterunderlaget.
Tvättar händer och fötter med kiss på.
Så levandes grannt!
Små sjöjungfruarna.
Spanarn' spanar.
Spanarn' ska tvätta men smyger först på grannar.
Spanarn' har kommit på "jättekul pranks man kan göra med hänglås".
Red eyed devil.
Vampyr på IKEA.
Vårrullar i Majorna.
Rensar och röjer och åker till tippen. Ser en sorglig samling spisar.
S:et är hemma från förskolan. Vi äter lunch på innergården.
Sen pysslar vi och skickar brev.
Himlen är grå och ögonen är fortfarande röda. Läser i soffan varje dag.
Ryssland hittar ny favoritsovplats: min strandväska.

9 kommentarer:

Anique sa...

Å fina bilder hördu! Fnissade lite över bilderna på Spanar´n. Sådär brukar jag också hänga. Det är särskilt en granne som jag tycker kommer olämpligt sent hem om kvällarna. Och han har två barn och allt. Herregud.

Och tack för bilden på Ögonen. Uj - är det bättre nu?

Anonym sa...

å vilka fina kort! jag längtar till vackra götet!

Tinalinatiny sa...

Massvis med fina bilder!

Jenny sa...

Fina fina kort! Verkar som några sköna veckor och som att spanarn har koll på grannskapet.

anja sa...

Massa fina bilder! Mycket trevligt!

Helena mitt i smeten sa...

Underbara bilder. Förutom ögonbilden, usch. Hoppas du mår bättre!

Sassy sa...

Vad många fina bilder! Fast dina ögon såg riktigt läskiga ut...

Fika hos dig låter jättekul! Hur har du det imorgon?

kram

jonna sa...

haha! spanarn gjorde vår dag.

Josefine sa...

anique: av hänsynsskäl för andra lade jag inte ut bilderna där jag även är svullen. hahaha.. du skulle kunna bli spanare tillsammans med p och m. de skulle starta spanarbyrå.. eh.. Nu är mina ögon bra i alla fall!°

anonym: tack!

tinalinatiny: tack så hemskt mcyket!"

jenny: ja han har en väldigt koll på det mesta på den här gården får jag säga. han "vet" allt bara av att titta på människorna. verkligen en begåvning.. kanske.

helena: tack! ja nu är ögonen äntligen helt återställda.

anja: tack så jättemycket!

jonna: haha.. jag borde göra en hel serie bara med bilder där han spanar kanske!