tisdag 12 maj 2009

Lilla Fritzl.

Idag är förskolan stängd och jag har lilla S:et hemma. Vid sådana här tillfällen kan man vara mycket tacksam för barnkanalen. Huvudvärken får (om man har låg volym) vara ifred en stund.

Det här är dock en mycket övergående fas. Det känns inte så roligt att låta henne sitta framför tv:n hela dagen heller - då känner jag mig som en extremdålig extramamma. Så snart ska vi pyssla lite och sen ut i solen och då hoppas jag på att få läsa ut min bok (kommer inte hända).

I helgen köpte jag och M förvaringsboxar till våra fornlämningar (cd-skivor) som vi vill ha kvar i lägenheten. Boxarna blev mycket populära hos mina två små varelser. Först inledde S:et med att vilja stänga locket över Ryssland, vilket jag efter många om och men lyckades stoppa. Här ser vi en katt med en rädd och vädjande blick
Katten och fångvaktaren

Sen kom S:et på att det är mycket trevligare att sitta i lådan och kolla på barnprogram. Nu är det plötsligt jag som är fångvaktaren. Skönt att ha makten så här.
Funderar på att säga att hon får godis om hon stannar i lådan hela dagen.


näääääääää. så kan man väl inte göra(?).

7 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Joo, visst kan du väl det! ;)
Säger jag som har noll erfarenhet av barn.. Haha.

Anonym sa...

hahaha...att hon aldrig slutar med att vilja sitta i lådor. Det har hon gjort sen hon lärde sig krypa i en. Och visst kan du väl muta med godis så att hon stannar i lådan. Då kan du ju läsa din bok, nästan, i lugn och ro.

Lilla S:ets mamma

Anique sa...

hihi. alla sätt är väl bra? så länge extramamman får vårda sin huvudvärk och läsa ut sin bok ifred?!

Jag lockade ut lilla O idag med en "överraskning" som han skulle få i vagnen. Överraskningen bestod i en banan som mamma trollade upp ur väskan. Har aldrig sett en så besviken min hos ett barn.

Hälsporren sa...

Anique: eller hur? alla sätt är bra utom de tråkiga, som Håkan Södergren sa en gång. Så länge de är nöjda så... (barnen alltså) - så är de vuxna också nöjda. :-)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

hah det är ju bra att jag då ÄR vad jag VERKAR =)

och jag tycker att det verkar som en utmärkt idé att muta med godis..och kanske ge katten nåt gottigt med..för lite sveda och värk.
kram

Josefine sa...

tinalinatiny: haha.. det skulle funka!

mamman: haha jag det är lustigt. de satt där i en timme och tittade på tv.. helt utan muta!

anique: ja det tror jag nog att vi kan fastslå. hahahahahaha... en bananöverraskning. jag hade börjat gråta om nån kom med en sån kass överraskning. det där kommer han aldrig gå på igen.. haha..

garderobsgrubbel: av egen erfarenhet vet jag att det funkar. man kan muta mig till vad som helst genom att erbjuda godis (eh i stort sett i alla fall)! kram

Sassy sa...

Ryssen gav verkligen ordet vädjande ett ansikte där! Han kan inte ha det lätt! S:et verkar dessutom ha mycket bestämda åsikter om hur en katt skall uppfostras!

kram