lördag 9 maj 2009

Ännu roligare lördag.

Jag kan nu konstatera att ögonen inte genomgått någon som helst förändring sen igår. Salvan som varit på under natten har inte hjälpt alls. Jag ser precis lika obehaglig ut i ögonen nu som för 8 timmar sedan.

Jag skulle försöka ta reda på vad man ska göra när ögoninflammationen/infektionen inte verkar vilka ge sig. Jag googlar och en länk man kan välja att följa är

"Brukar ni avboka tider ni får hos invandrarläkare?"

Det är givetvis någon på Flashback som står för denna lågintelligenta lilla fråga.
Det var precis vad jag behövde nu när förkylningen verkligen blommat ut. Ytterligare påminnelse om att vi är del av en mänsklighet som uppenbart saknar mycket viktiga beståndsdelar i hjärnan/hjärtat. Det räckte liksom med den djupt religiösa kvinnans blogg jag läste igår som bredde ut sig om hur hon och hennes gelikar i alla religioner inte har någonstans att ta vägen när de homosexuella kränker de troende så djupt genom att vilja gifta sig. Hon var så ledsen över att den utsatta grupp hon själv ingick i (en vit kristen rik högutbildad grupp) var så förföljd och trakasserad av homosexuella. Min hjärna dog nog lite igår när jag läste det där. För idag har jag inget intelligent att säga överhuvudtaget.

Ögoninfektion + Konsumera bigottblogg = Mycket dålig kombination

Nu ska jag vänta på att M vaknar så han kan gå iväg och köpa bröd hos Fransken.

4 kommentarer:

Nemo sa...

Brödet hos Franskmannen är en smekning för gommen. Att möla lökbaguetteer eller skiva upp solrosbröd/valnötsbröd eller gå loss på ett vetesurdegsbröd i storleksklass "mammut" är den bästa starten på en softarhelg

Josefine sa...

ja visst är det! fransken är majornas egen lilla guldbrödsgruva! och nu har jag fått upp m äntligen så jag kan få frukost.

Mr Elway sa...

Ja... Flashback är ibland samlingsplatsen för de som gör mig mörkrädd. Ibland tar de tom sig in i NFL tråden men det brukar gå snabbt att jaga bort dem... Värre är när ens egna kusin från ett landskap strax norr om Vänern - vid sitt första besök i vårat nya hus - frågar "bor inte många svartingar här va?" för att sedan följa upp med att förklara att han skulle förskjuts sin son ifall han var gay.

Det är tillfällen som de jag önskar att jag läst det på FB istället för att en person med hyggligt lik genuppsättning säger det högt...

Sell, lycka till med ögonen.

Tinalinatiny sa...

Det är skrämmande.