fredag 15 maj 2009

Heart of mine.

Två urinodlingsburkar och fyra inbokade föräldragruppsmöten rikare är jag hemma igen.

Jag fick höra det lilla bebishjärtat slå och så blev magen klämd på.
Allt verkar bra. Skönt.
Önskar att M varit med och fått höra hjärtat igen. Och S:et också - det hade hon gillat.

Viskande barnmorskan var bra idag.
Kändes lite udda att svara på frågor om jag blivit misshandlad, våldtagen eller isolerad av M på sista tiden. Men fantastiskt bra såklart att de försöker undersöka den typen av problem. De arbetar på att bli bättre på det sa hon. Jag hoppas innerligt att det fungerar och att de når åtminstone några som lever i dåliga relationer (även om jag har svårt att se hur mycket de kan få fram på det sättet det nu är upplagt).

6 kommentarer:

Linda sa...

Jag funderar på om vi inte har samma barnmorska. Jag har förvisso inte noterat att något hänger runt hennes hals, hrm... Hon är onekligen rätt flummig, A. Är det inte jättekonstigt när man ska boka in träffar med föräldragruppen? Vid första tillfället med de andra föräldraparen bokade vi in ett möte efter sommaren när vi alla ska träffas tillsammans med våra bebisar... Och detta innan vi ens ordat om förlossningen. Det var superkonstigt och megaabstrakt. Hoppas du mår fint och att dina ögon är i form.

Hälsporren sa...

Hohoho, detta inlägg gav en klarare bild av varför hon bad dig komma själv tillbesöket och lämna mikebike hemma!

Kristina af Knusselbo sa...

Mäeh, jag fattar inte - är det rutin med ett sånt besök där de frågar såna saker eller frågade hon det för att du har sett kuvad ut eller haft blåmärken eller nåt??

Josefine sa...

linda: min har ett namn som börjar på m. det verkar överlag vara lite nissar som jobbar där på MVC i Majorna. Men jag vet inte. Har bara hört det från två andra så det går inte att dra några jätteslutsatser av det direkt..Oj det var snabbt att boka in ett sådant möte innan man ens nämnt förlossning. Mina ögon är äntligen i form! tack!

hälsporren: haha... ja precis!

kristina af knusselbo: nej jag ser nog knappast kuvad ut (hur man ser ut då vet jag inte riktigt iofs). det är ett standarsförfarande. ett bra sådant tycker jag.

Anonym sa...

Å, vilken känsla att höra hjärtat slå. Kanske jag har en biologisk klockar iaf som också vill ha en liten i magen?

Sassy sa...

Vad skönt att det gick bra!

Det är jättebra att de jobbar med att försöka att upptäcka kvinnor som far illa i sina relationer, men det kan nog vara lite svårt genom att ställa standardiserade frågor, jag tror mer att det handlar om en förtroendefull relation till barnmorskan om en kvinna ska våga berätta!

kram