onsdag 6 maj 2009

Öron.

Här har vi mitt ansikte. Inte så mycket konstigt med det bortsett från att något måste göras med luggen. Men bakom håret döljer sig detta:
Ett öra på väg mot vinrött. Det här är första trötthetsstadiet. Örat börjar skifta från sin normalfärg: blekbeige till sin Onormalt trötthetsfärg: röd.

Det här är ett fysiskt mysterium. När jag var liten tvingade mina föräldrar mig att visa öronen när jag ville vara uppe sent. Där kunde man tydligt uttyda graden av trötthet. Det är värst på det vänstra örat. Det örat blir inte vinrött utan snarare purpurfärgat vid extrem trötthet. Det ser ut som att jag har två röda stora lampor på sidan av huvudet när jag fäster upp håret (om jag är trött). Har inte sett vilken nyans av rött som inträder då jag är generad men antar att det är någon typ av neon-orange eller så.

Öron är kanske för övrigt ett av de fulaste organen. Har aldrig tidigare studerat mina egna så här noggrant men ser nu att det ju inte ser klokt ut alls.
...
Iofs är väl den brutna näsan lite konstig men det skiter jag i.

11 kommentarer:

mama sa...

Hmm, så mystiskt. Jag har en kompis som också får lilaröda, jättevarma öron ibland. Men det hänger inte ihop med trötthet utan kan hända när som helst. Det är kul med såna skumma grejer. Tycker jag.

Tinalinatiny sa...

Vad skumt! Men rätt roligt (tycker jag, förstår dock om du inte finner det fullt lika skoj..)!

LillaGrå sa...

Vilken grej! Kolla in öronen för att avgöra graden av trötthet! Om det var så på mig skulle jag nog ha mörkt lila öron hela tiden:)

Anonym sa...

Haha- du har ju jättefina öron. Och jag har aldrig tänkt på att de kan ändra färg sådär.

Hehe. Här måste undersökas öronnyans :-)

P.S. Går det inte att ha typ foundations på öronen ;-)

Huskatt sa...

En av grabbarn har lika.
Så du är inte ensam om kroppsliga abnormiteter om det känns bättre (:

Who sa...

I detta fallet har det inte alls med det nyligen färgade håret att göra?
Inte?
Nähä.

Sa Who

Lilla Anna sa...

Det är tydligen något som ligger i familjen. Mina öron blir vinröda när jag är riktigt trött. Det blir som en trevlig accessoar..

Fredrik sa...

Snälla, ställ inte datorn så nära kanten.

mj sa...

Hellre fula öron än inga öron

Anonym sa...

Hahahahaha!
Fy fan va orättvist! och grymt kul för oss andra!!!
Jag har aldrig hört om något liknande...hehehe

Anonym sa...

Hahahahaha!
Fy fan va orättvist! och grymt kul för oss andra!!!
Jag har aldrig hört om något liknande...hehehe