tisdag 5 maj 2009

Grattis hälarna.

Nu fick jag skoskav. Eller om det egentligen är samma skoskav som gick upp igen. Jag skulle gå långpromenad men halvvägs kändes det som att någon skurit i fötterna. Så jag fick jogga hela vägen hem. Det var inte meningen att jag skulle jogga idag. Inte alls. Eventuellt imorgon. Idag skulle jag bara gå en behaglig långpromenad. Men nej. Inte.

Klockan är nu 15.20 och jag funderar på om jag ska kasta in handduken för idag. Lägga mig i soffan. Vänta tills M och S.et kommer hem. Låta M bära mig in i duschen och tvätta mig, klä på mig pyjamas, bära mig tillbaka till soffan och sedan servera mig någon trevlig måltid.

Förslag: Ugnsbakade potatishalvor med timjan och svartpeppar, halloumi (han får gärna gå ut och grilla den om han vill och då vill jag ha den vitlöksmarinerad), majs och en gigantisk sallad.

Tack på förhand.

*Väntar i soffan*

2 kommentarer:

FlexHäxan sa...

Men guuud, så härligt det där lät - hoppas du gjorde som du tänkte!!! :)

Tinalinatiny sa...

Matförslaget lät inte alls fel! Jag blev hungrig (trots att jag nyss åt frulle)..