måndag 11 maj 2009

När man inte trodde det kunde bli roligare:

sjukvårdsupplysningen svarar att det är nog virus OCH bakterier i ögat.
Då tar det lång tid att bli bra.
En vecka.

Sen vaknar man halv 3 med ett sprängande vänsteröra och en hals som vill ta livet av sig.

I fortsättningen kommer jag ha heltäckande dräkt (som Sture Dahlströms "pestharnesk" ungefär) när jag umgås med små barn som slickar på allt som kommer i deras väg (sand, andra människor, bord i offentliga miljöer, ledstänger i trappor och spårvagnar) och aldrig tvättar händer eller ansikte.

5 kommentarer:

Sassy sa...

Uh, som om det inte räcker med virus ELLER bakterier! Stackare!

Vill du fortfarande ses idag? Jag förstår om du inte orkar...I så fall kan vi kanske ses nån annan dag i veckan!

kram och krya på dig!

Fredrik sa...

Jag säger då det, gummidräkt är helrätt nu i vår.

Tinalinatiny sa...

Usch, det blir bara värre & värre låter det som. Ja, barn är inte nådiga med att bära runt på bakterier. Jag vikade på ett dagis för en tid sen (vet inte om du läste min blogg då?), blev hur som helst galet sjuk.

Återigen, krya på dig!

Anique sa...

Usch! Det låter inget vidare du. Lilla O har också nåt slemlikt och gult i ögonen nu... Men du har ju inte träffat den lilla smittspridaren på ett tag? Om det nu inte är jag som har dragit hem nåt från er...? Hu. Hoppas det har börjat bättra på sig i alla fall. Vad tar du för medicament?

Och jag är sjukt nyfiken på hur du ser ut - en liten bild kan du väl bjussa på...?

LillaGrå sa...

Lite jobbigt att ha heltäckande dräkt när du ska umgås med din bebis sen... Särskilt om du ska amma...

Krya på dig!