onsdag 13 maj 2009

Presenter.

Lilla S:ets första present till sitt syskon.
Present till mig från M.
The Happiness!
(konstigt nog den första bok jag fått av honom)

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa ut "En förlorad värld" som gått lite långsamt pga ögon som knappt gått att öppna. Sen blir det Hustvedt. Jag bläddrade lite i "Vad jag älskade igår" och blev sugen på att läsa om den. I första hand har jag dock lovat att läsa Sanningen är en sällsynt gäst av Lars Borgnäs. M läste den förra sommaren och har tjatat på mig om att läsa den sen dess. Så det tänkte jag göra (men först Hustvedt!).

Jag fick sms från M om att antikvariatet på Södra Larmgatan säljer ut alla sina böcker för 20 kr styck. Ska dit och botanisera innan jobbet tänkte jag. Jag vet inte ens varför han tipsar mig om sådana saker då han inte gör annat än surar för att det inte "finns plats" för honom att köpa böcker. Ett utslag av martyrskap. Har aldrig och kommer aldrig hindra honom från att köpa böcker. Köp böcker! Vi kan fylla hela lägenheten med böcker och blommor om du vill! Jag vill! Let's do it!

13 kommentarer:

Huskatt sa...

Inte för att jag vill komma här och förstöra din lycka men...är det inte lite tidigt att köpa presenter till det väntade barnet?
Å andra sidan spelar det troligtvis ingen roll om olyckan skulle vara framme NÄR man började med presenter så..
äh, skit i det. jag yrar.

Josefine sa...

Vi har inte köpt så mycket. Jag tycker att det känns onödigt och kanske rentav idiotiskt att gå och oroa sig för saker som kan hända. Bättre att njuta och känna sig glad. Tror att det är det absolut bästa för bebisen också.

mikebike sa...

Huskatt: Hmmm... fan vad trist kommentar alltså. Menar du att vi ska gå och hålla igen. Inte vara för glada, inte köpa nåt, inte räkna med att det kommer bli bra ifall ifall. Det låter jävligt deppigt. Ska en graviditet bestå av nio månaders oro för att något ska gå fel? Jag tror knappast att några klädesplagg gör varken till eller från i ett sånt läge. Om du nu insåg att det var en jävligt dum kommentar. varför postade du den?

Hälsporren sa...

Bra talat, miss Muffin och mikebike! Var glada!

anja sa...

Jag njut på! Det är dessa veckor när magen är lite lagom stor som man faktiskt kan njuta! Sedan känner man sej som en strandad val.. haha!
Här skrev jag om när jag väntade min yngsta: http://anya.lustgas.nu/alingsas/
och här är en lite cool film på min mage:http://anya.lustgas.nu/alingsas/37.htm
Intressepil-i-ögat.. vad vet jag!

Väldigt fina skor har lilla syskonet fått i af! Det finns så mycket fint!

Tinalinatiny sa...

Ja, klart ni ska vara glada! & ett par skor gör nog som sagt varken till eller från. Ett plus i kanten att de var så söta, man blir ju glad av att bara kika på dom :)

Huskatt sa...

Detta är ju inget diskussions forum ,men för all del,mikebike, jag ser inget skäl alls till att motivera mig inför dig, eller någon annan.
Det är ju galet frivilligt att bara klicka "ta bort inlägg" om svaret inte är det man vill ha.

Jo tjena sa...

Vilka söta skor!
Dessutom tycker jag att det låter som en utomordentligt bra idé att fylla hela lägenheten med böcker och blommor!

Unknown sa...

Jättespänd på att veta hur sorgesång var sen! Den ligger på mitt nattduksbord, men jag har hintills varit upptagen med andra böcker.

mikebike sa...

Huskatt: Nä du måste inte motivera din kommentar om du inte vill. Men du hade väl någon tanke med din kommentar? Varför annars lämna den? Skitsamma.

marie sa...

varför ta ut ev.sorger i förskott? nä, njut av er graviditet och var glada!

Sassy sa...

Vilka fina presenter, både till dig och till Lill-Muffin! Jag tycker för övrigt att barnet ska heta Muffin! Eller Muffins, det skulle vara tufft!

kram

Therése sa...

Hej vad konstiga saker man läser ibland.. typ: ".är det inte lite tidigt att köpa presenter till det väntade barnet?"

Snacka om att tro på olycka och misär.. och förstöra lycka.. Klart man ska tro att allt går bra! KRAM och lycka till. Råkade goggla mig in på din sida..