torsdag 9 december 2010

Bära.


Vänner och syskon har i hemlighet bestämt sig för att de inte ska hjälpa oss flytta i framtiden. Enbart på grund av bokhyllan. Ingen vill bära ner dem för våra gamla stentrappor. Ingen vill heller hjälpa oss bära upp dem för några andra trappor (eller bära dem överhuvudtaget tror jag). Nu blir vi snart tvungna att göra det själva. Vi ska antagligen lägga om golven (hej plankgolv!) någon gång efter årsskiftet. Då får vi packa ner alla och ta ner (halvtrappa) dem till sovrummet. Bygga en borg av böcker runt sängen kanske.

4 kommentarer:

Jo tjena sa...

Jag är avundsjuk på alla era böcker men jag avundas er inte som ska packa ner allt.

Kulturkoftan sa...

Vi har också vänner som svurit "aldrig mer." Jag bävar inför framtiden. Kanske kan vi boknördar hjälpa varandra?

Josefine sa...

Jo tjena: haha.. nä vi kanske hyr in nån som får fixa det. eller jag fantiserar om det i alla fall.

kulturkoftan: ja det kanske vi får göra! :)

sandralinnea sa...

Ni kanske ska börja flyttprocessen redan nu? Tar ni ett par åt gången varje gång ni går nerför trappen borde det ju minska en del åtminstone :)