fredag 3 december 2010

Day 22 - Something that upsets you

Blandat det här men:

Ojämställdhet, övergrepp, sexuellt våld, våld, död, djurförsök, djurfabriker, fattigdom.
Döden gör mig arg nuförtiden. Jag vill inte dö. Jag vill inte tänka på att alla andra också ska dö.

Jag blir matt av folks sätt att bedöma människor efter deras sociala status och värde som "kontakt".

Jag blir arg när vi ser film och i varje film ligger någon naken/halvklädd kvinna och dör/är död. Hon har blivit våldtagen, mördad misshandlad. Allt detta våld som riktas mot kvinnokroppar. Det gör mig helt JÄVLA rasande.

Ska vi säga så här: orättvisor gör mig skitförbannad oavsett vad det handlar om.

P.S. Jag kan bli så där riktigt äckligt trött/arg när människor orkar fortsätta tjata om feminister som manshatare eller den gamla vanliga "ja men jag är inte feminist, jag vill inte kalla mig det, det är så exkluderande" osv.

Den här listan skulle kunna bli lång för jag blir ju även upprörd av att M inte torkar av diskbänken när han gjort välling, inte diskar bort allt utan lämnar nån kastrull i vasken, när det ligger kalsonger vid hans sida av sängen för att inte tala om hur upprörd jag blir när jag ser mina egna klädhögar som ligger och skräpar.

Ja det pyr där inne. Det gör det allt.

5 kommentarer:

Lilla hetsmamma sa...

Men oj! Det lät ju PRECIS som det jag blir upprörd över. Ja, om man lägger till nyliberaler också då...

mikebike sa...

Du är en arg kvinna. Det är du allt :)

Josefine sa...

lilla hetsmamma: oj där sa du nåt! nyliberaler. fy fan.

mikebike: ja och du är en gnällig man. härlig kombo. :)

Fifi sa...

Det där sista låter som mig och Niklas. Jag blir vansinnig för att han aldrig torkar av diskbänken, för att han alltid låter en del disk stå i diskhon istället för att sätta in all disk och för att han lämnar kvar disk i vardagsrummet. Och jag med mina klädhögar, jag hatar dem, varför kan de aldrig försvinna av sig själv?

kram

Josefine sa...

ja det är helt otroligt. du ska få se sen när niclas börjar lämna vällingpulverspår över hela diskbänken. det är verkligen grädde på moset. man torkar och gör fint och sen har nån klant varit där och bara pajjat allt! mvh *överkänslig*