fredag 3 december 2010

Plötsligt händer det:



Igår fick vi hem en beställning på ca 2 kg foton från Crimson (sjukt bra! rekommenderas). Nu jäklar ska det göras fotoalbum.

Vi ska bara köpa album först.

När M skulle skicka in den färdiga mappen med foton som skulle till framkallning gick de inte att få fram. Sen löste det sig. Men han hade känt skräcken. Dödsskräcken gissar jag på för jag vet fan inte vad jag hade tagit mig till om allt hade varit borta: fyra år och en förlossning. Framförallt förlossningen. Det är ju inte något man gör i tid och otid direkt.

10 kommentarer:

jos sa...

Roligt att läsa då jag just ikväll sitter och sliter mitt hår över projekt album. Har en miljard bilder som kom tillbaka från framkallning osorterade. Allt som hänt de senaste 3½ åren i en salig röra. Skulle behöva obegränsat med yta och en lååång semester för att ro det hela i land. Hoppas det går smidigare för dig :)

Unknown sa...

Oj hjälpes vilken hög med foton. Där har du att göra kan man säga-

Josefine sa...

jos: oj, osorterat. ja då förstår jag att det tar tid! lycka till! jag hoppas innerligt att vi tar tag i vår gigantohög så snart som möjligt. vi har en tendens att skjuta saker framför oss. men nu är de äntligen ute i alla fall. det känns skönt! :)

dorro: ja, det har vi verkligen. vi köpte åtminstone tejp till det idag så nu ska vi bara välja ut fina album till kidsen och till oss :)

Jenny sa...

Åh herregud vad skönt. Jag har haft det där hängande över mig i flera år nu. Måste fixa!

Josefine sa...

Ja, vi också. Det är fyra år av foton. Eller inte alla fyra åren men de senaste två i alla fall. Hade vi tagit allt nu hade det sannerligen inte blivit några julklappar till någon!

Fröken Sverige sa...

Ni har allt lite jobb framför er :). Men det är ett bra projekt att göra tillsammans, till skillnad från typ tapetsering ;)

Jonna sa...

Mamma hade en amerikakoffert full med osorterade foton. Hon gillade att göra saker ordentligt eller inte alls, något som tyvärr(?) gått i arv till oss alla tre syskon.

Josefine sa...

fröken sverige: ja det lär ju ta sin lilla tid. men det ska bli kul! :)

jonna: ja, vi har samma. mamma gjorde massa album och sen tröttnade hon nog för hon har ett ton osorterade foton i ett skåp. men nu måste vi sätta igång med våra. vi har en hel del till som ligger i datorn och väntar på utskrift. en sån hög till kan vi inte få innan vi fixat den nyanlända.

Helena mitt i smeten sa...

Säg till om du hittar några snygga fotoalbum, är själv på jakt efter det!

Josefine sa...

Vi såg några enkla svarta på Åhléns som man kunde köpa vita eller svarta fotopapper till. Annars har vi inte hunnit leta så mycket än. Tintin började bitcha när vi kom till Nordstan (fullt förståeligt) .. :)