fredag 3 december 2010

Smidigt.

Jag tror att jag just nådde höjden av lathet. Jag kände kaffehuvudvärken. Insåg på en gång att koka kaffe det orkar jag sannerligen inte. Så föll mina ögon på termosen i hallen. Full av kaffe med mjölk jag kokade imorse för att ha med mig till skolan (de ockrarna tar tio spänn per kopp blaskigt kaffe). Jag hällde ut lite i vasken. Det var fortfarande varmt. Jag tog en kopp, jag hällde upp det tretton timmar gamla kaffet och satte mig i soffan.

Ståltermos. Vilken grej!

3 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

ÅÅÅHH! Jag bara måste få veta vad det är för märke på den termosen! Joakim önskar sig nämligen en termos som "är sjukt bra & håller värmen hela dagen", en av få grejer han faktiskt vill ha i år :)

& ja, självklart får man tycka synd om sig själv när man är sjuk. Krya på dig!

Jonna sa...

Det är bra, ta vara på resurserna :)

Josefine sa...

Tinalinatiny: Haha.. jag tror att vi köpte den på Ikea en gång. Om jag inte minns fel!

Jonna: Ja det måste man. Det var ju en politisk akt det här när jag tänker efter.