måndag 20 december 2010

Geni.

Sen går Börje Ahlstedt tydligen från klarhet till klarhet. I TV4/Expressen lyckas han verkligen förtydliga sitt resonemang i Logen-boken.

– Kvinnor har större förmåga till ett vårdande. Kvinnor föder oss, kvinnor är varmare, de är våtare och har mycket större tillgång till känslorna än vi män, sa Börje Ahlstedt.
Börje Ahlstedt betonade att han inte anser att kvinnor därför är bättre på att till exempel vara hemma med barnen.
– Jag talar inte om bättre eller sämre. Kvinnor är ofta mer vårdande. Jag tror inte att kvinnor skulle starta de här krigen. Till exempel är de största skådespelarna i vårt land kvinnor.


Den här övergången älskar jag: Jag tror inte att kvinnor skulle starta de här krigen. Till exempel är de största skådespelarna i vårt land kvinnor.

Tänk det. Så är vi våtare också. Jag tror minsann att Börje tagit över stafettpinnen från Ulf Lundell.

8 kommentarer:

Linn sa...

hahaha! det här är ju stor humor.

Josefine sa...

Haha.. ja han måste ju skämta!

Jo tjena sa...

Jag hoppas att han skämtar. Jag försöker intala mig det.

Linn sa...

"Kvinnor är varmare, våtare.." är ju fantastiskt. Jamen DÅ SÅ. Klart att en våt jävel inte kan starta ett krig, vad nu krig har med saken att göra?

Nu vill jag absolut inte ställa mig på mangrisen Börjes sida, men undra vilket cut and paste-jobb reportern i fråga har gjort på den här intervjun för att få ut en smaskig AB-artikel?

Cecilia sa...

Våtare? Jag smäller av.

Josefine sa...

Jo tjena: Ja vi försöker.

Linn: Ja vem vet. Men de står ganska bra vart ord för sig.

Cecilia: Ja, helt otroligt!

Melinda sa...

Ska jag skratta eller gråta? Jag vill göra båda två.

Anna sa...

jag känner att jag tappade talförmågan här litegranna