onsdag 22 december 2010

Kvällsledigt!

Ja men vad kul. Vi skulle "bara fixa lite saker" som skulle gå "snabbt". Köpa grej på Bengans - kö. Köpa bilstol till Tino. Bilkö dit. Bil till annan liten stad -bilkö. Handla på Maxi. Köer. Handla julöl på systemet - evighetslånga köer. Bensinlampan som lyser. Nästan tomt i plånboken. Tanka. Också hem och köra sanering av kök innan julafton. Men nu så. Det är bara lite dammsugning kvar imorgon sen är det klart. Typ.

Och nu blir det mys. Ett glas Beaujoulais och sista avsnittet av "Bonde söker fru". Ja det är sant! Vi tittar på det. Det är som knark. Kanske smäcker vi oss en varsin Irish coffee innan vi droppar ner i sängen och tittar på 30 rock. Om inte M har så förbannat mycket ledvärk kanske han orkar ligga också. Med mig alltså.Vi får se.

7 kommentarer:

Jonna sa...

Igår skulle jag en sväng förbi nya jobbet, bussresan från Järntorget till Lunden, som ska ta 18 minuter tog ungefär en timme. Brukar det vara så här varje år?

Fröken Sverige sa...

Åh! Bonde söker fru. Fantastiskt kul att få följa med Thomas och polaren i Prag (varför liksom!!) och Ann-Kristin släppte ju verkligen loss på sin kryssning! Högklassig underhållning :)

Ida sa...

Men gudars, inte tackar han väl nej till det, trots ledvärk ;-)

Ann-Louise sa...

Haha! Det här inlägget gjorde min morgon!

Anonym sa...

Ann-Kristin är så grymt härlig!! Vilken sex appeal, vilken flirtig liten rackare! Vilken härllig reaktion på presenten. Här snackar vi äkta social fobi.

Josefine sa...

jonna: ja fy fan. jag vet inte men tokig blir man ju!

fröken sverige: haha.. jag vet! jag kan knappt titta för att jag tycker att det är så många obehagliga situationer. ändå kan jag inte låta bli!

ida: haha.. nä minsann! lite panodil och ipren så är det fixat.

ann-louise: vad bra! :)

anonym: hahaha.. exakt. flirtig rackare. ja det bara sprutar karisma om henne. jag fattar inte ens varför hon sökte!? hon är så otrevlig att jag får spatt. när hon smakade champangen. höll på att dö. jag borde ha fått den champagneprovningen!!

emster sa...

hur gick det med liggat