måndag 20 december 2010

Och igen.

Frallan har hunnit välta ner en gräslig ängel från fönstret. Den gick sönder. Jag har hunnit vara nära raseriutbrott när jag såg alla saker som ligger överallt (överallt!). Det är papper, småsaker, nån kasse med saker från när vi var iväg förra helgen, tidningar, julgransprydnader som Tintin spridit över golvet, papper hon rivit sönder och slängt mm mm.

Och sopppåsen. Den är överlastad. Det har den varit i två dagar. Jag förstår inte vad det är vi tror att vi sparar in på att gå ut till soprummet så sällan som möjligt. Om det är tid så tror vi fel. Det tar enorma mängder energi och tid att försöka trycka ner skräpet lite ytterligare för att kunna slänga lite mer äckligt kladd från vasken.

Också är jag svettig för att jag druckit te och dammsugit efter änglakraschen.
Morgnar alltså.

Och nu hörde jag hur en katt kraschade rakt in i ett köksskåp och hur skålen med kattmat for all världens väg med torrfoder som konfetti över hela golvet.

Det här är inte min dag.

6 kommentarer:

Jo tjena sa...

Usch, jag lider med dig.

Josefine sa...

Den har börjat vända nu!

Melinda sa...

Jag fattar inte heller det där med att låta soppåsen växa till ett mindre berg. Det är ju verkligen inte värt det, och ändå gör man det gång på gång? Det enda positiva med det är väl att när man ska slänga något och upptäcker att det är en nästintill ny soppåse känns det lite som lottovinst. (Ja, det har gått så långt..)

Fröken Sverige sa...

Känner igen det där med soppåsen. Ibland brukar jag börja på en ny lite vid sidan om den som redan är överfull och dignar över av saker. Allt för att slippa gå till soprummet :)
(Jag kommer ihåg på den gamla goda tiden då det fanns sopnedkast i trappuppgången - det var tider det :))

Jonna sa...

Vi gör (såklart) precis likadant här i familjen, trots att sop-vad-det-nu-heter ligger så nära vår port att vi inte kan gå någonstans utan att passera dem. Vad är det då vi försöker undvika liksom?

emster sa...

spökfrallan slår till igen! tänk vilka bra barnböcker ryssland och spökfrallans strapatser skulle bli! Du kan bli MILJONÄR i tell you!