onsdag 1 december 2010

Spänningen.

Ikväll är det sjuårsjubileum för Poesi & Prosa (kl 19 i Musiken hus - gå dit!). Jag hade missat att det är idag och levde i föreställningen att det är nästa vecka. Så idag chockade Koftan mig med att fråga om jag ska dit. Lat och hemmagrisig som jag är tvivlade jag starkt på det. Trots att det alltid är värt det - vin och uppläsning liksom, det blir inte fel ens när det är fel (nu tänker jag på någon poet jag såg där en gång).

Jag har överlåtit hela saken i Koftans händer. Jag har sagt att jag går om hon går. Det är spänt nu. Kommer hon skicka sms och säga "ja vi går!" eller blir det "jag ska bada badkar och läsa och fingra på mina Mumin-muggar så du kan stanna i sängen under täcket och läsa Michel Faber"?

Inte kom jag iväg för att titta på varma sköna skor idag heller.
Lat, som sagt.