onsdag 10 november 2010

Dag 4

När jag plockade ner den vita blusen från sin galge upptäckte jag att lappen var kvar. Den har hängt där inne i över två år. Vid varje rensning har jag tänkt att jag nog ska hitta något användningsområde för den men de gånger jag tagit på den har den åkt av lika snabbt igen. Den får mig att känna mig som en riktigt mesig söndagsskole-elev. Jag minns att jag såg Frida Hyvönen i en sån här blus med rundad krage en gång. Det var därför jag köpte den. För att hon var så fin. Men nej. Den är inget för mig. Den hamnar i "ska bort"-högen.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Men åh, rundad krage! Det är (bland) det finaste jag vet! Himla fint helt enkelt.

Josefine sa...

Ja jag tycker också det! Men inte på mig själv. Jag känner mig som en tönt. Önskar att jag hade passat i det. Jag ska sälja den där blusen sen tror jag.