måndag 22 november 2010

Norge.

Den här veckan ska vi vara i Ringsaker i Norge. Vi ska göra tidning med norrmän. Större delen av klassen har svårt att förstå norska. Det blir en spännande resa det här.

Vi åker tåg buss och tåg dit. Eller om det var tvärtom. Jag är faktiskt på tåget/bussen nu (tror jag - skrev det här i fredags).

På skolan får man inte dricka alkohol.
Eftersom vi är svenskar har alla fyllt sina väskor med vin och öl.

Jag ska försöka uppdatera bloggen därifrån. I vilket fall som helst dyker det upp några tidsinställda inlägg under veckan. Jag har nämligen börjar ta hand om min lilla blogg ordentligt igen. Mer ordentligt än någonsin faktiskt. Tidigare visste jag inte ens hur man tidsinställer inlägg (eftersom jag inte brytt mig). Men nu är det ordning på torpet.

4 kommentarer:

Caravaggio sa...

Det var värst. Under vilken termin är det man gör detta?

Honey sa...

Oh, hur/var fixar man tidsinställningar? Jag var inne och letade efter det för ett tag sedan, men hittade inte något (förmodligen för att jag har nada tålamod och inte letade så länge...).

Fifi sa...

Spännande med en Norgetrip! Personligen hatar jag norska och varje gång Niklas kommer hem är jag rädd att han ska prata norska. Eller nej, det är jag inte, men jag tänker ibland hur hemskt det hade varit.

Haha, typiskt svenskar att de måste supa i Norge! Niklas säger att svenskarna på en av de andra barackerna super som galningar så fort de inte jobbar. Känns tryggt.

Det är förresten väldigt kul att du har börjat uppdatera bloggen så ofta!

kram

Josefine sa...

caravaggio: första. en ganska så poänglös resa. det bästa hittils är slösurftiden som uppstått i massor.

tiggerrr: du klickar på "alternativ för inlägg" eller något liknande under inlägget!

fifi: ja nu är det kul att blogga igen.

jag tror inte att jag hatar norge men jag längtar hem väldigt mycket! men inte lika ångestjobbigt som jag trodde att jag skulle göra.

men jag förstår att du inte är nåt norge-fan. niklas är ju borta något mer än vad jag är.. kram!