torsdag 4 november 2010

Snart tillbaka.

Jag har höstlov men tydligen inte så mycket tid för bloggande. Dessutom vägrar förkylningen från helvetet att ge med sig och jag har en dundrande huvudvärk.

Presenten ja. Det är en natt på Elite Plaza. En lördag till en söndag för på söndagar serverar de frukost till klockan 12 och det är sen utcheckning. Vi ska vara på hotellrummet non-stop. Inga barn i närheten = så skönt att det liksom susar i huvudet bara jag tänker på det.

Halloumimackan är mycket enkel. Men fantastisk.

1. Dela på en ciabatta (eller vilket bröd man nu gillar)
2. Bred Johnnys senap på nederdelen (alt. blanda honung med senap)
3. Släng på ruccola eller annan god sallad
4. Lägg på några skivor stekt halloumi (ju mer desto bätte gäller alltid här - halva paketet var)
5. Toppa med tomat, gurka, rödlök (eller shalotten eller vilken lök som helst) och lägg på överdelen.
6. Ät och njut!

7 kommentarer:

Fifi sa...

Åh, vilken underbar present! Den ska jag ha i åtanke om ett år eller så, då kan vi nog behöva det.

Kram

Margherita sa...

Mmmm, låter så darn gott.. Måste göra i helgen.. Tack!

Josefine sa...

fifi: ja det är en underbar present när man har barn! kram!

margherita: ja om du gillar hallomi så måste du testa!

Oscar sa...

Jag & min fru firade ungefär sådär & nio månader senare började alltihop om igen. Fast dubbelt upp då..

Josefine sa...

vad fint! :)
men så kan jag garantera att det inte blir för oss.

miri sa...

tack för halloumirecept, verkar enkelt nog och halloumi kan ju typ vara bland det godaste som finns. ska härma!

Anonym sa...

Mackan ska jag absolut testa! Bortanatt låter ju också helt underbart. Suck! /Bellaciao