söndag 21 november 2010

Day 11 - Your siblings

Emelie 25 år och Anna 23 år. Emelie är socionom (yngre än mig och färdigutbildad - den ångesten). Anna går lärarprogrammet. Båda bor i Halmstad och hatar "Halmstadmänniskor". De säger att det är säkerställt att folk som bor i Halmstad ÄR dumma i huvudena. De själva är undantagen som bekräftar regeln antar jag.

Alla är ju inte vänner med sina syskon men det är jag och det är jag genuint lycklig för.

Dem är bäst!

Skitsmarta och snygga. Snälla och fina.

Och jag och Emelie kan bråka så att det ryker om det och blir tyst i flera veckor. Då är det hemskt. Men det går alltid över.

Vi älskar Orup gemensamt. Vi älskar honom nästan lika mycket som vi älskar varandra.
Det är sjukt. Men fint.

11 kommentarer:

emster sa...

hm. konstigt det där med orup. det borde inte vara så.

Medelklassman sa...

Jag känner två människor bördiga från Halmstad. Den ene ÄR dum i huvudet och har flyttat "hem" till Halmstad igen.

Den andre är rätt smart men lever i exil i Malmö.

Josefine sa...

emster: ja det är konstigt. men helt rätt.

30+: Ja, Emelie bodde i Malmö fram tills i somras. Jag har själv ingen statistik på det och jag har träffat många Halmstadbor som är trevliga. Men Emelie och Anna är mycket sökra på sin sak.

Moped sa...

Naaaw, det var gulligt. Jag gillar dock dig bättre än Orup, och du vet hur mycket jag gillar honom!

Men Halmstadbor är... speciella. Sverker skulle slänga hela (pat)rasket i sin röda tunna.

Burgschki sa...

Jag brukar inte kommentera här så ofta, ditt kommentarsfält känns lite ja, ni känner alla varandra väl verkar det som etc. etc. men jag ville hur som helst säga att det är fint att du bloggar så mycket och så ofta!

Moni sa...

Här vill jag protestera - inte alla i Halmstad är dumma på riktigt, vissa är bara något knäppa :)

Emil sa...

Halmstadbor är verkligen i en klass för sig. Kommer från Falkenberg och tycker mig se stor skillnad mellan städerna.

Anonym sa...

Dem är bäst.... DEM är bäst?!?!?!

Du pluggar till vad för nått sa du?

Lilla Anna sa...

Det var fint :)
Halmstadbor är en klass för sig, de är Stockholmwannabees som min klasskamrat sa idag. Och ja, det stämmer till 99% (jag, Emelie, Fredric och Pelle utgör 1%).

Orup kan slänga sig i väggen, han är ingenting jämfört med dig och Emelie.

Anna sa...

Orup!
jag kanske är den förlorade systern :)

Josefine sa...

moped: haha.. ja men orup är fin han!

burgschki: jag känner nästan ingen på riktigt här men det känns lite så ändå. men kul att du kommenterar nu! det blir jag glad för.

moni: haha är det så?

emil: ja men det kanske är så då?

anonym: hahaha! gulledu. jag kan dativ och ackusativ. slarvfel - känner du till? puss på dig.

lilla anna: ja jag vet inte men det kanske stämmer! hahaha

anna: ja men det är du nog då! :)