fredag 19 november 2010

Kissemissarna.

Nu borde jag egentligen sova. Men jag kollar katter på Blocket. Om jag skulle gå på min känsla skulle jag behöva köpa runt två-tre katter om dagen. Alla "nu har mina syskon flyttat och jag är ensam katt kvar och ingen vill ha mig för jag är stor nu" eller "den här katten har inte svans utan bara en stump" eller "hej, vi hittade den här katten övergiven och skadad vid vägen och tog den till veterinären och nu behöver den nånstans att bo" får mitt hjärta att BLÖDA. Men det går ju inte. Nej. God natt.

3 kommentarer:

Honey sa...

Uff, sånt där kan ta knäcken på mig. Det går aldrig att "bara titta lite" på katter, i alla fall inte för mig. Ettan skulle jag "bara titta lite" på när han var en vecka och efter att ha hört att han antingen skulle dränkas i regntunnan eller skjutas med luftgevär så fick han följa med mig hem 11 veckor senare. Tvåan från Blocket var en sån där "alla mina syskon är tingade" och egentligen tyckte jag att han var lite småful på sin bild, men hjärtat snörpte ihop och tänkte att vem ska ta honom då om han är så ful? Jag, naturligtvis. Sedan dess har jag inte surfat katter någon mer gång...

Anonym sa...

Har du sett "Simons cat" (Youtube) ?
...Så träffande !

Josefine sa...

tiggerrr: jag förstår verkligen. man blir tvungen. jag får sluta surfa katter nu jag också. kommer bli galen katt-tant..

anonym: nej men det ska jag kolla!