onsdag 24 november 2010

Djur i Oslo.

Jag och Sofia gick till Fröken Dianas Salonger. En fantastisk second hand-butik.

Där hade de en hund. En fin hund. Sofia som är rädd för hundar lyckades bli vän med både den och sin rädsla. Men det fick sin förklaring. Sofia visste inte att det var en hund.

Sofia - Titta Josefine jag har fått en kompis!
J - Oj vad fin.

Butiksinnehavaren tittar på.

Sofia - Den ser ut som en gris!
Butiksinnehavaren - Ja den ser litt ut som en gris
Sofia [klappar glatt djuret] - Jaha det ÄR en gris!
Butiksinnehavaren [tvekande] - eh.. nä. Men den ser lite ut så på öronen(????)

För bild scrolla ner här.

5 kommentarer:

elvis sa...

Tänk om hon vetat att det dessutom var en Amstaff? ;)

Kulturkoftan sa...

Jag tackar min okunskap i ämnet djur.

Josefine sa...

elvis: då hade hon nog dött.

kulturkoftan: det gör jag också!

Mirijam sa...

Åååhh GÖLLEGRIIIIISEN!

Ps: Elvis – inte amstaff, vanlig staffe. Mycket stor skillnad hälsar min Alfie :)

Arne sa...

HAHAHAHa, skönt att äntligen få skratta i dag. Det var otroligt befriande faktiskt efter en riktig skitsurkväll.
POK