tisdag 16 november 2010

Upptagen.

(kollar katter på blocket)
(bara för att M är så himla sugen)

10 kommentarer:

Hanna sa...

Ha ha ha! Säkert. :)

Josefine sa...

Haha.. jag mailade om en katt men den var redan såld. Blocket-annonser är skitfarliga!

Honey sa...

Min katt nummer 2 är en Blocket-katt. Köpte honom dels för att jag fallit i "kattungar är sååå söööta"-träsket igen (här hade jag glömt att katt nummer 1 som liten satt med uppspärrade stora svarta ögon varje kväll och väntade på att jag skulle somna så han kunde hoppa upp i sängen och slå mig i ansiktet) och dels för att katt nummer 1 skulle få sällskap och en kompis. Det ledde till att ettan slutade prata med mig under ett halvår medan tvåan tog över alla leksaker. De är just inte vänner nu, men tolererar varandra nästan jämt. Minst någon gång per dag slåss de så hårtussarna ryker och kör vansinniga race runt hela lägenheten (med minst ett varv över fönsterbänken med alla blomkrukor).

Jag tycker jättemycket om båda, men det är definitivt mer härj med två. Mer än dubbelt så mycket som förut. Fast...det är lite värt det ändå :)

Jonna sa...

Tips: Djurens samarittjänst. De är inte bäst på att uppdatera sin hemsida, men ett telefonsamtal och ett besök är helt klart att rekommendera. Vi har adopterat våra kattbröder därifrån.

Josefine sa...

tiggerrr: haha.. hoppas att m inte läser din kommentar! men sen stå rdet ju faktiskt att det är värt det. :)

jonna: ja, jag tänkte på det! men funkar det även om man har barn? vi kollade på det förra gången. minns inte vilket katthem det var. men då stod det att man inte fick hämta katt om man hade barn under 6 år? men jag ska kolla det! tack för tipset.

Hanna sa...

Jag kanske inte ska skriva det här men, jag har två katter - de är visserligen från samma kull och uppväxta hos mig - men i sak är det inte jobbigare med två. Lite mer skit att skopa upp. Men för mig är det bara super-vinn med två katter. De är så olika till sätt och humör.

Anna sa...

jag hoppas du tog betalt för dina tjänster.. :)

Josefine sa...

ms stiffneck: bra. två katter. bra idé. ska bara låta m tjata igenom det först..

anna: haha absolut!

Jonna sa...

Ja, Hrönn fanns innan vi skaffade katterna. Har inte hört att de har några sådana restriktioner på Djurens samarittjänst.
Vi valde att adoptera från dem för att de kändes mest familjära och ändå seriösa, först var vi där på ett öppet hus som råkade sammanfalla med att jag lyckats sälja in kattidén, sen mailade jag dem och beskrev hur vi bor och hur familjesituationen ser ut, hur stor del av dygnet vi brukar vara hemma osv. och utifrån det föreslog de några olika katter som kunde vara kompatibla med oss. Tanken var egentligen att bara skaffa en katt, men de vi fastnade för är bröder och vi ville inte skilja dem åt.

Josefine sa...

åh herre gud. det är så fint så att jag vill åka och hämta katt på en gång.