lördag 13 november 2010

Bara en vanlig lördag.

Eftersom magsjuka härjat vårt hem håller vi oss mest inomhus för att inte smitta vänner och bekanta. Och eftersom det är lördag åker en helt vanlig tigeruniform på S:et. Ryssland (=katthårding) var måttligt road av försöken att "skrämma honom lite bara".
Och sen blev det pizza. Som hon skulle "äta som en tiger" och mjölk som hon skulle "dricka som en katt". Det såg med andra ord ut som om ett inbördeskrig brutit ut kring henne och på henne efter vår lilla nattvard.
Sen frågade M vad jag egentligen tycker om att vara förälder. Och det tycker jag bara är fint. Eller nej. Där ljög jag väl. Men till övervägande största delen: bara fint.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Vilken fantastisk tiger! Min syrra brukade kräva att få äta på golvet eftersom hon var en hund. Hm.

teckningssonja sa...

hade inte krister sandelin en liknande dräkt i OKEJ?

Jonna sa...

Jag älskar när man slutar slentrianprata bajsblöjor och dagispåse och överraskar varann med såna frågor.

Fifi sa...

Jag vill också ha en tigerdräkt! Mina kompisar har en i vuxenstorlek (typ xxxl)i deras låda med utklädningskläder. En sen kväll när vi alla var fulla och glada botaniserade vi runt i den lådan, klädde ut oss till olika djur och sedan hängde vi på Järntorget.

kram

Josefine sa...

JOhanna: Åh gud. Hoppas hon inte får såna idéer nu. Kan mycket väl hända.


teckningssonja: hahaha.. jo jag tror det!

jonna: ja, det livar upp minsann. ibland glömmer jag ju också hur makalöst fantastiskt det är att ha barn och hur de tänker. när man är trött. det är bra att påminna sig själv ibland *lite gråtmild*

fifi: ja men det ska du ju ha. den här köpte vi på buttericks. storlek xl vuxen. s:Et kan knappt komma in i den. antar att den ska vara "sexig" på en vuxen tjej egentligen.

Josefine sa...

och herre gud vad fantastiskt att ni hängde på järntorget i djurkläder!

missis.li sa...

Trodde det var Christer Sandelin som låg där under bordet.