lördag 13 november 2010

Sova ut.

Jag väljer i regel att ta söndagar som sova-ut-dagen. Måndagsmorgonen behöver mötas utsövd sedan söndagen. Ibland är det dumt. Som när man är uppe sent på fredagkväll. Men jag gillar ändå de här morgnarna. Det är aldrig med glädje jag slår upp ögonen (klockan 8 idag så det var ju ändå okej) men när jag väl kommit upp i köket och kokar kaffe börjar det blir lite trevligt. Sen kommer S:et upp efter en stund och så tittar vi på något dåligt morgonprogram och pratar. Idag tände jag till och med ljus. Tyvärr har jag matat Tino med katrinplommonpuré så nu är det inte lika gemytligt längre. Men fram till dess var det bara fint.

9 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh, bokhyllan! Sådär ska jag också ha det nån gång ...

Josefine sa...

Det är klart du ska! Min bästa inredningsgrej. Nu är den rörig så vi måste organisera lite men den är alltid en fin bakgrund. Den får mig att känna mig helt hemma.

Cecilia sa...

Klart jag ska! Har bara inte riktigt rätt lägenhet för det just nu. Men sen! Och med tanke på att jag ju faktiskt jobbar med böcker blir det ju ännu mer nödvändigt ...

Josefine sa...

Exakt! Nä, det där med plats är ju verkligen ett problem. Vi har inte plats för fler bokhyllor i vår nu. Vi har för få väggar. Jag drömmer om ett stort hus med ett eget bibliotek i framtiden.

Anonym sa...

Oj, vilken härlig bokhylla!!

Jenny sa...

Ja, bokhyllan! Fantastisk.

Josefine sa...

fighter: ja jag älskar den!

jenny: tack! det är bara att handla en jädra massa böcker! :)

sandralinnea sa...

Jag har följt dig ett bra tag nu och tänkt att jag måste kommentera den där bokhyllan, den ser alldeles fantastisk ut! Och så har jag förstås tänkt att jag måste tala om hur mycket jag gillar din blogg, så jag gör det nu. Både bokhylla och blogg är riktiga förebilder! :)

Josefine sa...

Det är så jäkla kul när folk ger sig till känna så man hittar nya bloggar!
Och tusen tack. det värmer alltid med så här fina kommentarer!