torsdag 20 januari 2011

Citroner.

En surkart arbetar med foton.
Vi är sura. M är sur. Jag är sur. Det handlar om ingenting. Men eftersom M är skittrött blir det lite extra känsligt. Jag sitter med min dator i sovrummet. M gick och lade sig där uppe. Nu kom han precis ner igen. Han satte sig surt vid datorn och började fixa med bilder i lightroom. Han sitter med ryggen mot. Hans jeans sitter ganska lågt. Jag skulle kunna börja gapskratta nu bara för att han ser så rolig ut. Trött, tjurig och med myntinkastet fullt synligt. Kanske att jag hämtar en tia och kastar ner. Men den här ska jag vinna! Jag ska sura längst!

P.S. Vi gillar våra pappersstjärnor. Kommer ej plocka ner. Inte på nån vecka till i alla fall.

2 kommentarer:

Rebecca sa...

så himla oviktig fråga nu men: kan du inte berätta vad som är uppe och vad som är nere i er lägenhet? Det låter så STORT när du säger att han gick upp och du var där nere. Men jag antar att det är en vanlig-stor lgh bara att ni har två våningar?

Hälsn. en som tänkt för mycket på det här.

Josefine sa...

haha.. sånt kan jag också fundera på!

på den övre delen har vi hallen, köket och sen innerst vardagsrummet. en halvtrappa ner från hallen kommer s:ets rum och efter det vårt sovrum. så det är en normalstor lägenhet. den räknas bara som en 2,5 eftersom s:ets rum inte har tre hela väggar. det är öppning upp för trappan och sen dubbeldörr till vårt sovrum.