söndag 9 januari 2011

Sköna söndag.

Idag har vi bara läst och tagit det lugnt. Jag försöker vila bort det sista av förkylningen med liten framgång. S:et bakar bondbröd efter recept från en bakbok hon fick av mina föräldar. Det är nostalgi. Samma illustrationer och recept som i den bakboken jag hade när jag var liten. Jag fick en stöt av kaffemaskinens elkontakt som gick rakt upp i huvudet (kändes det som) när jag flyttade den för att maximera den lilla yta som är vår arbetplats i köket. Hoppas att det resulterar i ökad intelligens.

4 kommentarer:

Jonna sa...

Eller åtminstone en spännande frisyr :) Jag feng shuiade också i köket idag. Så jäkla nöjd. Skämshörnet är dock kvar ett litet tag till.

Josefine sa...

Skämshörnet ja. Där har vi just nu: frukt, batterier, räkningar, gamla mattidningar, pepparkakshus, rakhyvel, hörlurar, halstabletter mm mm

Fifi sa...

Den ser precis ut som den boken jag hade när jag var liten!

Jag hatar stötar och är rädd för el. Jag tycker t ex att det är obehagligt att byta glödlampa, för det känns som om jag ska kunna få en stöt. Well well, hoppas stöten tog bort förkylningen eller nåt!

kram

Josefine sa...

ja jag också. jag är lite nojjig nu också. känner mig lite snurrig. tänk om det var stöten!

kram