tisdag 25 januari 2011

Minikurs.

I dagarna tre ska vi ha minikurs på skolan. Och det blir en Minifilmfestival med tema Dogma för mig. Jag insåg just att jag då kommer att få se den där Gruppeknall-scenen i "Idioterna" med en skock.. just det. Nä. Det var jävligt lågt. De är inte idioter så klart. Bara lite barnsliga.

I första hand hade jag önskat Mörkrumsframkallning men det bidde inget med det. Jag skulle gärna vilja lära mig det (igen). Jag gick en kurs på gymnasiet men den kunskapen är sedan länge död och begraven.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Åh mörkrummet! Min fotograf-karriär gick om intet i samma stund digitalkameran gjorde sitt slutgiltiga intåg.
Hela min gymnasieperiod försvann i mörkrummet. Tog pretentiöst svåra porträtt och upptäckte Depeche Mode i knallrött mörker. Saknar!

Josefine sa...

Åh, det låter underbart. Jag blir så himla sugen på att gå en kurs. Inte nu för nu har jag saker så det räcker men när livet är lite lugnare och allt inte bara förvandlas till magont.

Anne sa...

Åh, mörkrum, det framkallar barndomsnostalgi hos mig. Min pappa är hängiven amatörfotograf och när jag var liten framkallade han sina svartvita hemma i badrummet. Jag fick vara med om jag lovade dyrt och heligt att inte öppna dörren och släppa in förödande ljus över negativen. Minns än idag hur kemikalierna luktade och hur spännande det var att flytta bilderna från bricka till bricka och se motiven framträda.