torsdag 6 januari 2011

Kväll igen och igen.

I ett försök att bli frisk duschade jag och sminkade mig. Det funkade inte. Men vi gick och åt pommes och tog en öl ändå. Nu är vi hemma igen. M läser sina filmtips på iphonen (våga vägra datorn), Tino undersöker sin blöja och dansar till vilken musik som helst. Snart ska vi se film. Eller om vi ska läsa bok (Jonathan Franzen - vilken jävla vinnarförfattare).

Idag har jag hunnit läsa en hel del. M undrade om det är en sån bok som man inte vill ska ta slut. Det vill jag egentligen inte men samtidigt vill jag börja på nästa bok. Franzens språk är fantastiskt. Alla meningar är överlastade (kanske lite för mycket ibland men mest bra) med liknelser och vimlar av roliga ord. Fekaliemousse flimrade förbi idag i en hel armada av ord som relaterade till bajs. Det är högt och lågt och helt fantastsiskt.

2 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Usch då, det där med att duscha & sminka sig brukar ju fungera. Iaf lite.

Hoppas du blir frisk & kry snart!

Josefine sa...

Ja jag hoppas också det. Det här är den längsta och segaste förkylning jag varit med om. Det brukar inte vara så många dagar som är så här tunga.
Och tack!