tisdag 11 januari 2011

Lilla ungen.

Idag började Tintin inskolas i förskolan. M var med henne. Nyss var hon ett varmt litet knyte som doftade vaniljhjärta och låg mellan oss på en kudde i soffan och snusade. Nu plötsligt är hon 15 månader och en alldeles egen person. Hon dansar, går baklänges, skrattar, pussas och kramas. För varje ny fas tänker jag "det här är den roligaste tiden". Det upphör aldrig att vara fantastiskt med barn oavsett hur skitjobbigt det kan vara ibland. När hon säger mamma, smackar en puss på kinden och doftar Mariekex i sitt fjuniga vita hår känner jag mig bara lycklig.

11 kommentarer:

Medelklassman sa...

15 månader!!! Tiden FLYGER ju fram. Var det inte strax före jul hon föddes?

Mirijam sa...

Tick, tack, tick, tack...

emster sa...

ÅH FANTASTISKT! Lillungen ska på dagis och lattja med de andra ungarna. STORT!

Fifi sa...

Åh, vad fint, jag blir nästan lite tårögd!

kram

Jonna sa...

Fick hon plats på S:ets förskola?

Tinalinatiny sa...

Ja, dom blir stora så himla fort dom små. Min bästa väns lilla Lo var här idag, & jag hinner verkligen inte med alltså..

Hoppas det går bra för Tintin på förskolan! :)

Josefine sa...

30+: Ja det känns på riktigt helt vansinnigt. Jag förstår inte vart tiden tog vägen. Hon föddes i mitten på oktober.

Mirijam :) do it!

emster: ja det känns galet och stort! men hon verkar redan gilla det. så himla skönt. men än har hon inte varit ensam där.

fifi: ja jag också :) kram!

jonna: nej, hon fick plats på en förskola närmre oss också står vi kvar i kö till s:ets gamla. men om vi är nöjda med den här så byter vi inte.

tinalinatiny: de utvecklas så snabbt och det är verkligen kul att se!

EnglandsNina sa...

Det är det bästa med att ha barn, att man hela tiden tycker (med undantaget av de första tre sömn depriverade månaderna) att nu kan det inte bli roligare, nu är det bästa åldern, men sen blir det bara roligare ändå! Love it. Fast man får ju sammanbrott ibland ändå på de små liven.

milimina sa...

det här är varför du kommer bli en lysande journalist alt författare. ett utmärkt exempel på en text som fångar precis allt - utan att bli smetigt. så sjukt bra!

och pussfasen, åh. så jävla lovely. jag tröttnar aldrig! och den är välbehövlig som avbrott mellan tvåårsutbrotten :P

Josefine sa...

englandsnina: ja precis. då var jag inte den piggaste världen skådat. och utbrott ja! de kan ju trigga en till vansinne också de små liven!

milimina: men tack! herre gud vilken fin komplimang!

Anonym sa...

Åh som knark för ett preggo! Tack!