lördag 8 januari 2011

Lyckan.

Jag har legat i soffan och läst från 21 till nu, druckit ett litet glas rom, haft katterna vid fötterna och M i en fåtölj spelandes cowboyspel. Nu är boken slut och det känns sådär sorgligt som det bara gör ibland med böcker. Den myllrade av karaktärer och svämmade över av fantastiska meningar och ord. Nu har jag visst tappat rösten och väntar på att M ska göra en espresso. Sen ska vi se film. Häromdagen sa jag till honom att vårt förhållande känns som att alltid vara på läger. Han fattade inte att det var något väldigt positivt (trots att jag hatade läger som liten) men det är det. Vi är uppe för länge och gör vad vi vill. Det är ändå rätt skönt att vara vuxen.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Jag älskar att få vara vuxen! det är precis allt det där man drömde om som liten, slå på en film när man vill, vara vaken hur länge som helst, äta vad man vill när man vill och faktiskt bestämma över sig själv. Måste påminna mig själv lite ibland bara när jag muttrar över allt tråkansvar som räkningar och skit som följer vuxenlivet.

Sofia sa...

Du läser Yarden! Ska bli spännande att se om vi tyckte samma!

Anonym sa...

Vilken bok var det du just avslutade?
Håller med om vuxen/läger-grejen. Vad gött det är. Och vilken komplimang, jag förstår precis och jag gillade verkligen läger. G och jag träffades och blev ihop på läger när jag var fjortis :D

Anonym sa...

Hmmm inser nu att jag ju får dina inlägg i "fel" ordning via bloglovin...dvs det nyaste först. Så frågan om vilken bok du läst ut blev ju besvarad när jag strax läste ett äldre inlägg... Hur det kan bli... ;)

Josefine sa...

lisa: ja jag också! skulle verkligen inte vilja vara barn eller tonåring igen. jag älskar varenda kväll när vi är pigga och orkar se två filmer på raken och sen somna ifrån nåt avsnitt av nån tv-serie i sovrummet.

sofia: ja. jag älskar den hittills. jag tycker att lundbergs språk är fantastiskt. jag kapitulerade nog helt efter typ två sidor och det håller i sig nu nittio sidor in i boken.

bacillen: aha! vad kul! vad var det för läger då? häftigt att träffas så unga. inte så många som håller ihop tills de är vuxna.