onsdag 5 januari 2011

Trök.

Fy fan vad jag är trött på att vara förkyld. Om den här skiten inte ger sig snart får jag gå till vårdcentralen. Minns inte ens hur det känns att inte vara förkyld. Jag vaknade halv 4 imorse och fick gå upp och koka te och kolla naturprogram. Somnade i soffan och har därför även ont i ryggen (jag är så förbannat gammal!). Jag inser nu att jag måste gå till butiken och köpa halstabletter om jag ska kunna sova. Får man unna sig en liten påse godis då? Mitt huvud värker och spränger och näsan rinner. Okej ja jag får godis.

Och att vistas i en lägenhet med två barn som pratar oavbrutet, stök överallt och en halvsur gubbstrutt till sambo gör en stingslig. Men sen gick barnen och lade sig. Jag föreslog en tur till konsthallen imorgon och sen en öl på Stadsteatern. Efter det var vi båda mycket muntrare. Jullov alltså. Så bra.

Samtal tidigare idag
M - Vad jag är bra för det här förhållandet!
J - Jaha.
M - Ja. Eh.. ja du med. Eh. Såklart.

Inga kommentarer: