tisdag 25 januari 2011

Rea.

Idag var vi en sväng inne på Monki. Det var rea. Där hittar jag alltid nåt. Bland annat hittade jag ett par byxor.

M - Fy fan vad fula.
J - Dem ska jag ha.
M - Är du allvarlig nu?
J - Mmm.. dem tar jag.
M - Nä fy fan. Du är inte seriös nu.
J - Jo. Jag ska ha dem hemma. De är sköna.
M - De är fula.

Så jag köpte dem. På vägen ut fick jag syn på ett par lösa och lediga leopardmönstrade byxor. Dem skulle M hata. De kostar kanske femtio spänn. Måste ha dem. Jag får ut en nästan sexuell njutning av att reta (på det negativa sättet) M:s ögon på detta vis.

Jag tittade även på ett par kängor.

J - Dem ska jag ha.
M - Nej. Men va fan.
J - Snygga.
M - Fula. Det är *censur*-skor. Kolla sulorna *censur*-sulor.
J - Skitsamma. Byxorna ska jag ha.

13 kommentarer:

Trixtess sa...

Hahahaaa! Jag försöker klura ut vad *censur* står för. F i t t? K u k? Men kommer på att några sådana sulor har jag aldrig hört talas om.

Tinalinatiny sa...

Tråkigt att inte M uppskattade Monkis rea lika mycket som dig.. Eller skitkul faktiskt! Hihi!

S.W sa...

*fnissfniss*

Det är väl så de säger, det är sånt här som skapar dynamiken i ett förhållande? Kan man inte få se en bild på dem?

charlotta sa...

hahaahahaha!

Fröken B sa...

Så himla bra. KÖR

Sara Haldert sa...

HAHA! köpte exakt samma leopardbyxor igår. 80 spänn.
förväntar mig samma reaktion.

Johanna sa...

Hahaha, det är precis så det låter hemma hos oss också! Tills en dag när min kille känner att han ska vara snäll och plötsligt säger "vad fin du är" trots att jag har på mig något av dessa hatplagg. Sen försöker han rädda sin trovärdighet genom att påpeka att han sa att JAG var fin, och inte kläderna.

Det är en underhållande procedur, detta.

Johanna sa...

tänker mig för övrigt att cencur stod för "hor" (?). Horskor? Kanske?

emster sa...

HAHA! underbart.

ps. ÄLSKA monki!

Josefine sa...

ingen har gissat rätt på prefixet! det var ett mer ovanligt val av beskrivning den här gången. men jag måste censurera honom för hans eget bästa! hade någon hört honom i butiken hade jag DÖTT av skam.

emster sa...

luder?

S.W sa...

Jag gissar på att censur är 'neger'.

Vinner man något om man gissar rätt?

Anonym sa...

Dem? Ska det inte vara dom?

Ser tvärfel ut. Jag retar ihjäl mig på sånt...