måndag 10 januari 2011

Müde.

Jag är helt slut. Det beror väl inte på skolan egentligen. Det handlar nog mer om att jag bara sov fem timmar inatt. Alldeles för lite för mig. Speciellt vid den här tiden på året. Nu ska jag äntligen vila i soffan efter ikea-besök och matlagning. Orkar nog inte läsa en rad. Ikväll ska jag lägga mig i tid. Jag upprepar: ikväll SKA jag lägga mig i tid.

Och idag började vi radiokurs. Att höra sin egen röst. Trauma. Imorgon ska vi lyssna på inspelningarna i klassen. Skulle kunna hoppa av bara för den sakens skull.

9 kommentarer:

EnglandsNina sa...

Åh jag fattar precis vad du menar, det är skitjobbigt att höra sin egen röst inspelad! Jag får alltid rysningar och panik över att jag låter som en göteborsk hamnsjåare!

Jonna sa...

Haha, jag var en hårsmån ifrån att hoppa av när jag började min radiokurs också. Jag tror till och med jag grät lite kvällen innan vi skulle ha spelat in en miljö- eller personbeskrivning att spela upp för resten av klassen. Sen började jag plötsligt älska radio. Skulle gärna jobba med det om jag orkade hålla på och frilansa och tigga uppdrag.

Lisa sa...

Jag med, jag med, jag med! Hoppade nästan av hela skiten i ren skräck inför radio/tv-kursen på JMG. Fast den ÄR rolig, sedan. När man kommit över första traumat.

Jonna sa...

Lisa, just den kursen var det!

Kulturkoftan sa...

Oh the trauma. Och imorgon- en ny strålande dag i etern.

Josefine sa...

Englandsnina: haha och jag som en halländsk bonde!

jonna: ja egentligen tycker jag att radio verkar skitkul. allt utom att just prata i radio. men resten runtomkring verkar grymt kul!

lisa: haha.. ja då hoppas jag på det! att det vänder. i nästa vecka ska vi göra reportage. fy fasiken. kommer kanske dö.

kulturkoftan: ja, tänk fem veckor med den här skräcken!

anna sa...

Huuu vad hemskt!! Jag får dramatiska flashbacks från fyran, när vi skulle berätta om något djur och filma varandra. Jag minns inget om något djur, än mindre att jag lärde mig något, mer än att det var första och sista gången jag ställde upp på något liknande. Hemska tanke!!

Johanna sa...

Haha, är heelt med dig på den. Min röst låter helt skrovlig och konstig, alla andras låter lena som sammet och liksom porlande.

Dessutom har jag en helt annan dialekt än jag tror att jag har, och allt detta obehagliga upptäcker man där i JMG:s lokaler på uppspelningen.

Och inte för att skrämmas (man överlever, jag lovar) men det blir sjuhuukt när man ska göra tv sen. Stå och läsa upp telegram i tv. Tro mig, man ser inte alltför naturlig ut då. Men alla andra ser ut precis som sig själva, förstås.

Stella sa...

jag tror att alla är så upptagna med att noja sig över sin egna röst, men jag fattar känslan. fyyyy.
jag låter som en groda eller som en groda har fastnat i halsen på mig eller.. hemskt låter det i alla fall.