måndag 3 januari 2011

Plötsligt händer det.

Jag höll mig vaken genom hela två filmer igår (Somewhere och Zombieland) och efter det såg vi nästan hela första avsnittet av Drottningoffret.

Ikväll ska vi se om jag kan göra om bedriften men med You Will Meet a Tall Dark Stranger. Gissar att Catman inte klarar det dock.

Jag har alltså somnat halvvägs (max) in i filmer sedan jag var gravid. Det är som en sjukdom. Filmen går på - jag börjar gäspa och glider längre och längre ner i soffan (dock ej på bio!).

6 kommentarer:

Jenny sa...

Och det värsta är ju att det är så skönt så skönt att bara blunda och "lyssna" lite. Då är det kört. Är för övrigt väldigt sugen på You will meet etc. Hoppas den är bra!

Fredrik sa...

Vad tyckte du om Somewhere? Såg den igår.

Sofia sa...

Gör samma med film, somnar. Gjorde aldrig förr. Vad hände?

Anne sa...

Så där blev det för mig också när jag blev gravid. Och jag som brukade tokhåna folk som somnade medan de såg film. Tji fick jag.

Josefine sa...

jenny: ja exakt! nästan den allra skönaste insomningen! den var hel okej tyckte jag. kändes mycket allensk.

doktoranden: jag tyckte att den var vädligt snygg. jag gillar de där långsamma inzoomande scenerna men sen tyckte jag att den till en början var ganska trög men att den liksom tog fart när det började handla mer om hans och dotterns relation. och de där strippscenerna var så sjukt roliga. men nja. ingen jättestor upplevelse direkt. dock tyckte jag att stephen dorff var perfekt castad för rollen. han såg verkligen livstrött och sliten ut.

sofia: nä vad hände! jag betraktar ju mig själv som en nattmänniska. nu är jag varken det eller morgonmänniska. åh nej. det är väl inte åldern?

anne: ja, jag också! innan var det m som brukar sitta och somna med öppen mun. nu får jag se färdigt filmerna i efterhand. segt. inte ens kaffe hjälper.

Fredrik sa...

Ungefär samma uppfattning som mig. Hade gärna sett mer utveckling i relationen mellan honom och dottern dock. Tror Sofia Coppola kommer leverera mycket bra film framöver.