fredag 7 januari 2011

Dagens.

DAGENS VILL HA: Lång förkylningsfri period.
DAGENS KLÄDSEL: Prickiga strumpbyxor, svart kjol, George Orwell-tröjan. Och efter dusch: pyjamas.
DAGENS SMINK: Foundation, rouge, ljusgrön ögonskugga, mascara.
DAGENS FRISYR: Uppsatt slitet tråkigt.
DAGENS HÄNDELSE: Åt en fantastisk semla på Biscotti. Mandelmassan innehöll hackad mandel.
DAGENS LÅT: Jag har nog inte hört en enda låt idag.
DAGENS PLANER: Läsa mer Franzen. Se klart "The Town" och sen någon annan film. Spela Alfapet. Gosa med min unge, katter och kille. Inte samtidigt. Eventuellt kommer killen vara naken. Men det är bara om han kan slita sig ur sina långkalsonger (som han bor i).
DAGENS SAKNAD: Att vara frisk. Jag längtar efter att träna.
DAGENS DUMMASTE: Att jag snytit/snutit (vad heter det?) mig så många gånger att det bränner och svider runt näsan. Att det slår lock för öronen hela tiden.
DAGENS SJUKA: Min jävla förkylning.
DAGENS DROG: Jonathan Franzen & Kaffe.
DAGENS KRAM: M & Tino. Annars brukar S:et också vilja kramas men hon är inte hemma.
DAGENS PUSS: En väldigt stixig från M som verkligen behöver raka sig. NU!
DAGENS KÖP: Hårfärg, murgröna & present till barnkalas.
DAGENS GODIS: Vicks.
DAGENS HUMÖR: Ganska glad.
DAGENS ORD: Kärlek.

8 kommentarer:

fru hjelm sa...

Smörj näsan med Helosan. Bästa, bästa!

Tinalinatiny sa...

& i förebyggande syfte, snyt näsan med Lambi balsam-näsdukar. Låter skitlarvigt, men fungerar faktiskt.

Josefine sa...

Aha, helosan! Bra tips! (kommer kanske inte vara så sexigt?)

lambi balsam. det låter som himmelriket. det ska jag köpa imorgon.

Sofia sa...

Hör du, vad tog du för storlek på Orwell? Bidde du nöjd?

Josefine sa...

Jag tog M i min tröja. Den är väldigt stor. När jag beställer Moby Dick-tröjan (kan inte låta bli) tar jag en S. Till Mikaels tshirt tog jag L. Den var nog mer normal i storleken. Vad gäller sweatshirtsen så tippar jag att S passar den som har Small eller medium (säkert stor på en som har S i vanliga fall).

fru hjelm sa...

Joho... den smälter in i huden och syns inte. Går perfekt att sminka över också. Har räddat mig senaste månaden :-)

fru hjelm igen sa...

Hmm... du kanske menar förpackningen. Inte det snyggaste på hyllan, nej. Men värt.

Josefine sa...

Jag trodde inte att den smälte in.. föreställde mig idominvitt runt hela näsan.. haha.. men då är det ju lugnt!